Vluchtgegevens op mijn filmpje en op mijn grondstation.

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Pejebe

Member
Lid geworden
13 jul 2018
Berichten
35
Waarderingsscore
3
Punten
8
Leeftijd
69
Locatie
Belgie, Zandvoorde (Zonnebeke)
Hallo folks,

Ik ben Pejebe uit België en al 2 maand trots bezitter van de DJI Mavic Air. Toestel vliegt goed en voldoet aan de verwachtingen.

Ik heb mij onlangs een grondstation aangeschaft, maar nog niet ontvangen. Het gaat om een FPV goggles van Eachine VR800D met DVR en met ingebouwde SD kaarthouder. De bril kan afgenomen worden en het scherm zelf op een statief of een tafeltje gebruikt worden als grondstation voor de tweede persoon (luchtwaarnemer). Het werkt met twee WIFI antennes.

Ik stel mij nu twee vragen.
1) Is het mogelijk op het beeld van de ontvanger de vluchtgegevens te krijgen, zoals op het navigatiescherm van de DJI GO4. Ik bedoel hiemee de waarschuwingen, satellietgegevens, hoogte, afstand, foto en video-instellingen, RTH functie en ook Foto's nemen en filmen? Of gaat dit enkel op de App (phone) zelf.
2) Kan ik een filmpje maken met die gegevens erop (zoals herhaaldelijk te zien op filmpjes op Youtube) Dit is bedoeld ter zelfcontrole en eventueel nagaan wat er is misgegaan bij eventueel fly-away of verlies van de drone.?

Die vragen zijn misschien voorbarig, want ik heb de bril nog niet, maar heeft iemand ervaring hiermee??

Alvast bedankt.
 
M.b.t. tot je tweede vraag, ja dat kan. Ik hoop dat je iets aan onderstaande uitleg hebt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pejebe
Dat ziet er inderdaad een stap uit in de goede richting, maar lijkt voor mij niet simpel. Ik zie in die methode dat alles gebeurt in de nabewerking van de opname. Ik dacht eerder aan het bedieningsscherm van de GO4, de telefoon of tablet dus, te kopiëren naar het tweede scherm met een kabel of zo. Niet dus?? Het moet ook geen kunstwerk worden hé, is enkel om de tweede persoon te laten meecontroleren en daarna de gegevens te herbekijken!!.In ieder geval, leuk van je deze oplossing te bieden. Bedankt Sjakie!!
 
De twee vragen die je stelt hebben elk hun eigen oplossing. De eerste vraag vereist een real-time oplossing, waar ik het antwoord niet op heb. De tweede vraag vindt achteraf plaats. De vluchtgegevens die je in de Youtube-filmpjes ziet, zijn allemaal in een nabewerking toegevoegd aan de drone-opnames.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pejebe
Dus toch, ik dacht dat dit eenvoudig zou gaan zoals met een screenshot. Niet dus. Het zal wat zoekwerk worden. In het najaar begin ik een cursus videomontage. Waarschijnlijk bestaat er geen Nederlandstalige software hé? Dat schrikt mij af, al die Engelse termen die ze gebruiken, zal een tolk inhuren, haha. Tot wederhoren Sjakie, en nogmaals bedankt!
 
Waarschijnlijk bestaat er geen Nederlandstalige software hé? Dat schrikt mij af, al die Engelse termen die ze gebruiken, zal een tolk inhuren, haha.
Mijn advies zou zijn om toch met Engelstalige software te gaan werken. Ik maak zelf veel gebruik van Youtube om uitleg van de software en montage-technieken te kijken. Er staan simpelweg meer Engelstalige tutorials op Youtube dan Nederlandstalige.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pejebe
Dat was in de tijd van de Vereenigde Oostindische Compagnie wel anders inderdaad. ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: vayreda
't Ja, van de Nederlandse geschiedenis heb ik geen kaas gegeten! Wij hier in België zaten wel met de Guldensporenslag in 1302 te KORTRIJK tegen de Fransen. Waar is de tijd?o_O