Vliegtuigstand (DJI Mini 2)?

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

THJ

Member
Lid geworden
7 mei 2021
Berichten
68
Waarderingsscore
33
Punten
18
Leeftijd
58
Locatie
Midden van het land
Las in het topic over de in Noorwegen gecrashte drone van Marc dat hij zijn telefoon in 'vliegtuigstand' had tijdens het vliegen. Ik lees daar nu eigenlijk voor het eerst over. Gelukkig nooit problemen gehad tot nu toe. Maar, vliegt iedereen hier met zijn telefoon in 'vliegtuigstand'? Is dat noodzakelijk/verstandig?
 
  • Leuk
Waarderingen: BramB
Het is vooral handig om te voorkomen dat je gestoord wordt door binnenkomende telefoontjes. En de accu van je telefoon gaat misschien wat langer mee. Let wel dat je ook niet kunt inzoomen op de kaart in DJI Fly, want er kan geen data worden opgehaald. Ook zal het niet mogelijk zijn om je flight log te synchroniseren met de servers van DJI.
 
  • Leuk
Waarderingen: THJ
Ik heb mijn telefoon eigenlijk nooit in de vliegtuigstand. Ik word in mijn vrije tijd sowieso weinig op mijn mobiel gebeld, en voor de meeste apps heb ik de meldingen uitgeschakeld.
 
Dus als ik het goed begrijpt, kan dus dji niet meer achterhalen waarom mijn drone gecrasht is?
Het is vooral handig om te voorkomen dat je gestoord wordt door binnenkomende telefoontjes. En de accu van je telefoon gaat misschien wat langer mee. Let wel dat je ook niet kunt inzoomen op de kaart in DJI Fly, want er kan geen data worden opgehaald. Ook zal het niet mogelijk zijn om je flight log te synchroniseren met de servers van DJI.

Verzonden met mijn SM-G950F en de Dronepilots.nl app
 
Jawel, maar je moet dan de flight logs later synchroniseren. Tussen controller en telefoon veranderd er niets, is puur de buitenverbinding (internet) waardoor je dus niet gestoord wordt, er geen nieuwe kaarten worden opgehaald (maar ik vindt zelf compas handiger dan kaart) en dan de logs dus pas later kunnen worden verzonden.
 
Ok. Bedankt. Gerustellede gedachte.
Als ik terug ben uit Noorwegen, zal ik contact opnemen met Dji.
Jawel, maar je moet dan de flight logs later synchroniseren. Tussen controller en telefoon veranderd er niets, is puur de buitenverbinding (internet) waardoor je dus niet gestoord wordt, er geen nieuwe kaarten worden opgehaald (maar ik vindt zelf compas handiger dan kaart) en dan de logs dus pas later kunnen worden verzonden.

Verzonden met mijn SM-G950F en de Dronepilots.nl app