Vliegrestricties volgens GoDrone (LVNL)

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
IMG_2504.JPG

Maar naast een stuk N2000 natuurgebied zie ik niet direct iemand met een drone zo ver van de kust weg komen dat ie in dat “gereguleerd luchtruim” (is wat anders dan gecontroleerd luchtruim, overigens) komt. Dan heb je het namelijk over de EHR4 gebieden, waarvan EHR4C pas op 1000 ft (~300m) begint.


In theorie komt de praktijk overeen met de theorie
 
Naamloos 3.jpg
Het vlieggebied dat ik op dat moment bekeek was het gebied bij de rode pijl, op zo'n kilometer afstand van de IJsselmeerkust.

Verder vind ik het al heel vreemd dat de godrone-app (webversie) al begint met een dikke disclaimer:
upload_2020-4-25_11-47-56.png
M.a.w. Juridisch gezien kun je met de informatie die door de app gegeven wordt helemaal niets.

Het lijkt er soms wel eens op of geen enkele instantie zich op enigerlei wijze de vingers wil branden, omdat niemand precies helder heeft wat er nou wel of niet mag.

Opmerkelijk ook dat het Natura2000 deel (groene strook) op bovenstaande afbeelding ook weer afwijkt van hoe de Godrone-app dit gebied toont:

Naamloos 2.jpg

Het is m.i. voor een drone-vlieger gewoon heel ingewikkeld om aan heldere, eenduidige informatie te komen.
 
Laatst bewerkt:
Het alleen zo jammer dat dat zo ongelijk verdeeld is


In theorie komt de praktijk overeen met de theorie