Vliegen zonder gps

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Riet

Member
Lid geworden
3 feb 2018
Berichten
66
Waarderingsscore
1
Punten
8
Leeftijd
44
Locatie
Barendrecht
Momenteel ben ik op vakantie in de bossen en heb uiteraard mijn drone meegenomen.

Ik heb gisteren gevlogen en wilde tussen de bomen door vliegen. Met als gevolg dat de gps wegviel, de drone naar de geprogrammeerd RTH hoogte wilde stijgen en op een meter of tien in de boom bleef hangen. Met een gele lange tak heb ik hem en tikkie kunnen geven en wonder boven wonder kon ik hem opvangen. Dus alleen een setje props kapot.

Ik heb twee vragen.

Is het mogelijk om de RTH hoogte dusdanig lag te houden dat dit niet meer kan gebeuren? ( volgens mij niet ).

Kan je van te voren instellen dat je wilt vliegen zonder gps en dat dit dus niet meer kan gebeuren?

Bedankt voor jullie reacties.

Verzonden met mijn SM-G950F en de Dronepilots.nl app
 
Je kunt de RTH hoogte in de settings aanpassen. Weet niet of daar een minimum aan zit, zal het straks eens proberen bij die van mij.

Of je zonder GPS vliegen kunt instellen weet ik niet zeker. Volgens mij kun je wel de flight mode veranderen..

Maar ondanks dat zou hij niet bij verlies van GPS meteen RTH moeten inschakelen. Hij kan wel even wat zakken/stijgen tijdens switchen van dr mode, maar zou niet meer dan een cm of 10 moeten zijn.

Verzonden met mijn [device_name] en de Dronepilots.nl app
 
De minimale hoogte is 20 meter.

Het kan ook geweest zijn dat de communicatie tussen drone en afstandsbediening wegviel..... Hij ging er echt vandoor.

Verzonden met mijn SM-G950F en de Dronepilots.nl app
 
De minimale hoogte is 20 meter.

Het kan ook geweest zijn dat de communicatie tussen drone en afstandsbediening wegviel..... Hij ging er echt vandoor.

Verzonden met mijn SM-G950F en de Dronepilots.nl app

Dat laatste zal dan het geval zijn geweest. Wanneer verbinding tussen drone en controller wegvallen schakelt de RTH in (bij de Spark na 7 seconden als ik me niet vergis)

Verzonden met mijn [device_name] en de Dronepilots.nl app
 
Jawel er is een instelling wat te doen bij signaalverlies daar kun je ook hover aanklikken

Verzonden met mijn [device_name] en de Dronepilots.nl app
 
Klik op de drie puntjes bovenin het scherm dan het bovenste tapje
Dan advanced en dan rc signal lost kun je kiezen uit return to home landing of hover

Verzonden met mijn [device_name] en de Dronepilots.nl app
 
Momenteel ben ik op vakantie in de bossen en heb uiteraard mijn drone meegenomen.

Ik heb gisteren gevlogen en wilde tussen de bomen door vliegen. Met als gevolg dat de gps wegviel, de drone naar de geprogrammeerd RTH hoogte wilde stijgen en op een meter of tien in de boom bleef hangen. Met een gele lange tak heb ik hem en tikkie kunnen geven en wonder boven wonder kon ik hem opvangen. Dus alleen een setje props kapot.

Ik heb twee vragen.

Is het mogelijk om de RTH hoogte dusdanig lag te houden dat dit niet meer kan gebeuren? ( volgens mij niet ).

Kan je van te voren instellen dat je wilt vliegen zonder gps en dat dit dus niet meer kan gebeuren?

Bedankt voor jullie reacties.

Verzonden met mijn SM-G950F en de Dronepilots.nl app

als je problemen hebt met je GPS gaat je DJI automatisch naar Atti en zeker niet naar RTH.
RTH werkt nl niet bij slechte GPS en die moet je dus ook niet zelf gaan inschakelen.
RTH komt automatisch op als je verbinding met de drone weg is
dat kan komen door slecte verbinding of storing vanuit een andere bron die jouw signaal wegdrukt.
In je RTH instellingen kun je drie keuzes make Hover, RTH en land Immediately. wil je dus geen RTH dan moet je hover instellen. Blijft die gewoon hangen en kun je daarna proberen hem naar beneden te krijgen.