Vliegen met hoge temperaturen.

Cameraman

Member
Lid geworden
7 jan 2024
Waarderingsscore
13
Punten
8
Leeftijd
70
Vliegen jullie met dit warme weer, ik vroeg me af wat de risico's zijn o.a. koeling van de drone zelf, deze zou in de lucht kunnen uitvallen denk ik, en de batterijen vinden het ook niet prettig, zelf kan je natuurlijk onder een parasolletje gaan staan maar de controller wordt ook flink warm. (Mini 4 pro flymore combo) Ik vroeg me dit af omdat ik binnenkort naar Italië ga.

Terechte vraag, denk ik.
Ik heb geen plannen om vandaag en/of morgen te gaan vliegen, maar ik zou het zeker beperken tot de koelere uren.

• Leuk
Waarderingen: Cameraman
Vanochtend rond 10 uur kort even gevlogen. Eigenlijk meer als voorbereiding op mijn eerste echte buitenvlucht met mijn mini 4 Pro. Dus meer om de drone te checken en te calibreren. Accu was na een paar minuten al behoorlijk heet, heb het er maar bij gelaten. Zie komend weekend wel, niet alleen de drone krijgt het warm, ikzelf ook.

• Leuk
Ik neem de drone zometeen mee naar het strand. Hopelijk wil de wind een beetje van zee gaan waaien. :) Anders wordt het misschien wat al te warm.

• Leuk
Waarderingen: Cameraman en Henkh
Van DJI dit formulier gekregen.
PDF is helaas te groot, dus even op Google zoeken.

Bijlagen

• IMG_3996.jpeg
    IMG_3996.jpeg
    268,9 KB · Weergaven: 21
  • Leuk
Warme lucht is ook minder dicht zodat je drone ook minder stuwkracht heeft. Je drone moet dus harder werken en kan hierdoor ook warmer worden.

Warme lucht is ook minder dicht zodat je drone ook minder stuwkracht heeft. Je drone moet dus harder werken en kan hierdoor ook warmer worden.
Bij een verschil van 15 en 35 graden is de lucht ~5% minder dicht. Nauwelijks merkbaar dus, zeker voor een lichte drone.

• Leuk
Waarderingen: zaanbeek
De mini 4 pro heeft geen actieve koeling aan boord dus toch maar wachten op wat koeler weer, straks in Italië maar meer in de avond vliegen.