Vliegen in en rondom Nijmegen.

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

PHTB

Well-Known Member
Lid geworden
29 sep 2017
Berichten
1.711
Waarderingsscore
424
Punten
83
Locatie
Nijmegen
Ik zou de piloten, die in of rondom Nijmegen wonen, willen vragen waar zij normaliter vliegen. Ik bedoel niet illegaal in de Goffert, maar in gebieden, waar het is toegestaan.
Ben benieuwd naar jullie antwoorden.
Groet Tom


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Ik ben bezig toestemming te krijgen van de exploitant of ontheffingshouder. Heeft u ook een ROC of ROC-Light
 
Ik heb geen van beide licenties .
By the way, aan wie is de vraag overigens gericht ?
 
Laatst bewerkt:
Ik denk niet aan Fleur. ;)
 
Ik vlieg regelmatig bij de haterse vennen en bij de uiterwaarde van weurt en beuiningen
 
Ik zou de piloten, die in of rondom Nijmegen wonen, willen vragen waar zij normaliter vliegen. Ik bedoel niet illegaal in de Goffert, maar in gebieden, waar het is toegestaan.
Ben benieuwd naar jullie antwoorden.
Groet Tom


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
Er wordt hier tegenover op het veldje regelmatig gevolgen, ook met motor modellen. Tegenover Rozenhof Nijmeegse baan.
 
Ik woon in Bemmel (vlakbij Nijmegen). Ik vlieg voornamelijk in de polder bij de Waal.

Verzonden met mijn Huawei P20 pro en de Dronepilots.nl app
 
Nu nog een Tello, maar binnen enkele dagen heb ik een Parrot anafi. Ik wou eerst zeker weten dat ik het vliegen met een drone leuk genoeg vind om er een smak met geld voor op tafel te leggen.

Verzonden met mijn Huawei P20 pro en de Dronepilots.nl app
 
Dan zul je, denk nog wel een beetje geduld moeten hebben, voordat die ruim te verkrijgen is.
Met de Tello kan je het goed leren.
 
Ik heb al een mail ontvangen van Parrot dat de Anafi onderweg is vanuit Parijs

De Tello is inderdaad een goede drone om mee te starten.

Verzonden met mijn Huawei P20 pro en de Dronepilots.nl app
 
Hallo, voor vliegen in Nijmegen is de luchthaven UMC Radboud van invloed, veld bij rozenhof licht binnen de zone. Dus daar mag niet gevlogen worden. Haterse vennen of ooipolder zijn plekken waar het mag. Persoonlijk vlieg ik in de ooi met mijn sparky.
 
Moet je wel even zeggen,waar je vliegt en misschien kunnen we iets afspreken.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Hoi over Nijmegen, ik vlieg zelf zoals het me uitkomt doe dit vooral voor film en foto opnamen te maken. Ben een beginnende vlieger en wil dus in alle rust de boel verkennen en mezelf de controle van mijn DJI spark (sparky) verbeteren. Vanochtend de ooi ingereden, eerste doodlopende weg links en toen in brede bocht stukje onverhard in de schaduw staand de drone tot aan de Waal laten vliegen. Ben wel er achter gekomen dat door een kabel tussen remote control en iPad mini te gebruiken de mogelijke vlieg afstand zonder verlies van communicatie enorm is toegenomen.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
 
In ieder geval kan je op je mini iPad ( gebruik ik zelf ook) goed zien, de vliegrichting, de snelheid, de hoogte etc. Een tip voor je ,mocht je de controle denken te verliezen over je Spark, druk dan de rth button in en schakel deze dan ook weer uit en de Spark vliegt jouw kant op, zodat je weer de controle over de Spark hebt. Succes ermee.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app