Vliegen in de haven van Rotterdam (Maasvlakte)

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Rogier Bos

New Member
Lid geworden
7 nov 2020
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
55
Locatie
Rotterdam
Volgens de dronekaart van de rijksoverheid mag je met je drone vliegen boven de tweede Maasvlakte. Maar het havenbedrijf verbiedt dit. De politie handhaaft, volgens het havenbedrijf, het beleid van het havenbedrijf.

Ik ontdekte dit toen iemand me onlangs vroeg om wat foto's te maken van een schip aldaar. We dachten dat het mocht, maar toen we het voor de zekerheid navroegen, benadrukte een medewerker van het havenbedrijf dat je echt alleen maar boven de haven mocht vliegen met een speciale toestemming.

Hoe zit dit nou? Kan iemand me dat uitleggen?
 
Regelgeving :

U mag niet overal vliegen met een drone. Zo mag u niet vliegen boven mensenmenigten, aaneengesloten bebouwing, gebieden rondom vliegvelden, industrie- en havengebieden en andere no-flyzones.



Verzonden met mijn M2002J9G en de Dronepilots.nl app
 
Laatst bewerkt:
Volgens de dronekaart van de rijksoverheid mag je met je drone vliegen boven de tweede Maasvlakte. Maar het havenbedrijf verbiedt dit. De politie handhaaft, volgens het havenbedrijf, het beleid van het havenbedrijf.

Ik ontdekte dit toen iemand me onlangs vroeg om wat foto's te maken van een schip aldaar. We dachten dat het mocht, maar toen we het voor de zekerheid navroegen, benadrukte een medewerker van het havenbedrijf dat je echt alleen maar boven de haven mocht vliegen met een speciale toestemming.

Hoe zit dit nou? Kan iemand me dat uitleggen?
De operator heeft een ROC nodig met goedgekeurd handboek, waarin operaties in havengebieden zijn uitgewerkt. Als particulier mag je niet in een havengebied vliegen.