Vliegen Burch Haamstede

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

DJI 3MINI PRO

New Member
Lid geworden
9 sep 2022
Berichten
24
Waarderingsscore
3
Punten
3
Leeftijd
58
Locatie
etten-leur
Even een vraagje ik wilde vliegen in burgh-haamstede en nu kijk ik op de app van go drone En zoals ik kan zien mag ik daar niet op het strand vliegen nu ben ik daar regelmatig en zie dat toch mensen met een drone vliegen over de duinen weet iemand daar antwoord op mag ik daar wel vliegen met mijn drone van 249 gram of mag dat niet vliegen het gebied is geel bij mij dus voorzichtigheid geboden??

Mvg Arjan
 
Volgens mij mag je hier met een drone vliegen.
Zie kaart Aeret.
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2022-10-11 om 18.35.36.jpg
    Schermafbeelding 2022-10-11 om 18.35.36.jpg
    810,2 KB · Weergaven: 27
Weet niet precies waar je wilt vliegen op het strand, maar volgens mij is het meeste idd Natura2000 gebied.

Het argument dat anderen daar wel vliegen, zal bij een eventuele controle geen stand houden.
Image1665577409.522629.jpg


Mavic 2 Zoom Fly More Combo - Fly Steady, Fly Safe.
Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Het gehele duingebied vanaf de duinvoet valt onder Natura 2000 Kop van Schouwen (Kop van Schouwen | natura 2000)
Verder vallen de stranden vanaf de duinvoet onder Natura 2000 Voordelta (Voordelta | natura 2000)

Ook handhaving worstelt met de vliegverboden (Twee drones voor uitvoering controles - RUD Zeeland).

Van 2020 dateren deze berichten. Van de 6 opgeleide piloten die overigens de drones alleen rechtstandignaar boven lieten om een overzichtsfoto te maken zijn er nu nog 4 in dienst.

Lijkt mij verstandig om, totdat er wijzigingen zijn in de betreffende Natura 2000 beheerplannen om daar niet met een drone te vliegen maar beelden te maken met een vlieger, die overigens ook niet hoger mag dan 100m (wetten.nl - Regeling - Regeling kabelvliegers en kleine ballons - BWBR0007094).