Virtuele drone vlucht over Marseille (Litchi en Google Earth Pro)

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

jossarisvideo

Member
Lid geworden
25 jan 2020
Berichten
38
Waarderingsscore
18
Punten
8
Leeftijd
69
Locatie
Venlo
Website
www.jossarismedia.nl
Wat in werkelijkheid niet mag - boven een stad vliegen - is virtueel wel mogelijk. Deze film volgt de wandeling door Marseille die wij op 31 juli 2019 gemaakt hebben. Een aantal scenes in deze film zijn voorzien van de actuele foto die op die plek gemaakt is. Veel kijkplezier.



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Ik heb van een fietstocht een GPX en KML file en ik heb van een klein deel van de tocht beelden en data uit mijn Mavic Air. Kun je me vertellen hoe ik in Google Earth de GPX en of KML kan gebruiken om bewegende beelden te krijgen?
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: jossarisvideo
Je kunt goed zien dat het daar, waarschijnlijk door de Corona, ook een stuk rustiger op de wegen is. ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: jossarisvideo
Ik heb van een fietstocht een GPX en KML file en ik heb van een klein deel van de tocht beelden en data uit mijn Mavic Air. Kun je me vertellen hoe ik in Google Earth de GPX en of KML kan gebruiken om bewegende beelden te krijgen?

Hoi Ad, wat bedoel je met bewegende beelden. Mijn filmpje is gemaakt met Lichi en Google Earth Pro. In Lichi is het traject uitgezet m.n de Points of Interest en de Waypoints. Daarna is het totaal geëxporteerd (hiervoor heb ik stukje add-on software geïnstalleerd in Chrome) die het mogelijk maakt om het bestand in KML formaat (incl de hoogte en snelheid) te exporteren naar Google Earth Pro. In GEP kun je verder werken. De crux is het extra stukje software in Chrome dat het mogelijk maakt om de vluchtgegevens mee te exporteren. Zonder die software kun je wel een KML bestand exporteren en gebruiken in GEP, echter je krijgt de coördinaten alleen in het platte vlak en de beweging ontbreekt. M.vr.gr. Jos


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
  • Leuk
Waarderingen: Sjakie
Ik bedoel hoe je met het KML-bestand in Google Earth Pro verder moet. Hoe krijg je een soort vlucht over de route?

Het KML bestand importeer je in GEP. Alleen het Litchi KML bestand bevat alle data om automatisch te vliegen. Alle andere KML bestanden geven alleen locatiepunten (Waypoints) in GEP. De rest - het maken van de film zul je zelf handmatig moeten doen. Binnen GEP kun je een film van je route maken. Dat gaat echter niet geweldig.

Onderstaand de verkorte film van gisteren.





Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk