Video editor

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Martijn50

New Member
Lid geworden
18 jul 2018
Berichten
12
Waarderingsscore
1
Punten
3
Leeftijd
29
Locatie
Rotterdam
Dronepiloten,

Even een vraag. Ik heb nu 1.5 jaar een Mavic Pro. Heb al meerdere mooie vakanties in Namibië, IJsland, Sicilië enz. gefilmd. Helaas ontbreekt het mij aan een goede video editor, waardoor ik geen mooie compilaties kan maken. Ook na veel zoeken op internet ko ik er niet uit. De meeste gratis programma's zijn onwijs traag. Weet alleen niet of dit aan m'n laptop met CORE i3 processor & 255GB SSD geheugen ligt, aan het 4K filmmateriaal wat ik probeer te bewerken of aan het programma.
Ik heb ervaring met Imovie, een programma wat voor mij goed genoeg is.

Iemand tips voor andere programma's, betaald of gratis waar jullie je beelden mee bewerken?

Goede groet Martijn
 
Een i3 processor is inderdaad te krap om video editing mee te doen. De commerciele programma's zullen alleen maar nog meer van je processor vragen.

Verzonden met mijn SM-T210 en de Dronepilots.nl app
 
Voor mac of misschien ook pc? Ik werk zelf ook met Imovie, is voor mij het snelst en gebruikersvriendelijk. Final cut is inderdaad een aanrader wat betreft mogelijkheden, voor het eerste gebruik hebben de meesten wel wat lesjes nodig. Final cut heeft enorm veel rendering opties. Wat betreft de processor geldt uiteraard hoe sneller des te vlotter hij rendert. De meeste problemen komen door een tekort aan werkgeheugen, als dit vol raakt kan de harde schijf worden aangesproken voor tijdelijke opslag (ligt aan jouw configuratie) en dan is de kans groot dat je een "vastloper" krijgt. Hoeveel werkgeheugen heb je? Is meestal 4, 8, of 16 Gig. Zelf heb ik veel geknutseld met finalcut maar imovie blijft mijn lieveling. Voor pc is filmora van wondershare een gebruiksvriendelijke optie. Ik hoop dat je hier iets aan hebt en mocht je nog iets leuks vinden hoor ik dat graag!
Groeten, Dennis.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Ik vlieg ook al een tijdje met een Mavic Pro en ondervind met het filmen op 4 K dat het me tot nu toe niet lukt om films, bewerkt met Magix de Luxe 16 premium zonder schokkerige effecten gerenderd te krijgen. Om die schokkende beelden te voorkomen heb ik het filmgedeelte in de Mavic nu ingesteld op 2,7 K en dan zijn de problemen opgelost.
Ik denk dat het om twee problemen gaat: 1) de media-afspeelapparatuur die Microsoft levert of die van Internet te plukken is kan 4k films niet aan. 2) Als ik in 4 k bewerk en daarna render naar mpeg 4, om de film te kunnen delen, blijven de beelden schokeffecten vertonen. Als iemand weet hoe deze problemen op te lossen houd ik me aanbevolen. Het is zonde om die mooie 4 K filmbeelden niet te kunnen gebruiken. 4K gebruik ik nu alleen voor het maken van foto's.
Diderik, maandag 23/07/2018
 
Tijdje geleden bij de plaatselijke mediamarkt geweest, ik wou graag zien hoe mijn "rauwe" beelden eruit zouden zien op zo'n peperdure grote pauper-tv. Filmpje op het kaartje gezet(snelste kaartje wat er is voor consumenten) en je raadt het al, om de paar seconden een "freeze". Je kunt zulke mooie opnames maken in hoge resolutie, maar het afspelen zelf is ook zeer zwaar werk. We willen allemaal scherper en scherper, maar het houdt een keer op wat afspelen betreft. Net wat Diderik zegt: dan maar een stapje lager wat resolutie betreft. Om mijn gerenderde films te checken gebruik ik Quicktime, voorheen vlc die toch iets langzamer is.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Tijdje geleden bij de plaatselijke mediamarkt geweest, ik wou graag zien hoe mijn "rauwe" beelden eruit zouden zien op zo'n peperdure grote pauper-tv. Filmpje op het kaartje gezet(snelste kaartje wat er is voor consumenten) en je raadt het al, om de paar seconden een "freeze". Je kunt zulke mooie opnames maken in hoge resolutie, maar het afspelen zelf is ook zeer zwaar werk. We willen allemaal scherper en scherper, maar het houdt een keer op wat afspelen betreft. Net wat Diderik zegt: dan maar een stapje lager wat resolutie betreft. Om mijn gerenderde films te checken gebruik ik Quicktime, voorheen vlc die toch iets langzamer is.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
Dat zou je van een dure tv niet verwachten. Een mediacenter ertussen met een snelle grafische processor zou dan nog een optie kunnen zijn.

Verzonden met mijn SM-T210 en de Dronepilots.nl app
 
Het schijnt dat bijvoorbeeld de nieuwe PS4-pro 4k films als 1 van de weinige apparaten uitermate vloeiend afspeelt. Daar zit dan ook heel wat onder de motorkap.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Moet nog even kwijt dat de genoemde TV ALLES af zou kunnen spelen zonder randapparatuur. Het hele verhaal komt er op neer dat de ketting zo sterk is als de zwakste schakel.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app