Verschil in scherpte foto/video

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Herbieferbie

New Member
Lid geworden
7 jul 2018
Berichten
18
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
58
Locatie
oid hastel
Als ik vlieg en foto's maak ben ik prima te spreken over de kwaliteit, als ik echter video opneem laat de scherpte best te wensen over.
Moet je dat apart instellen, kan me herinneren dat ik ergens ingesteld heb automatisch scherpstellen, leek mij dan voor video en foto van toepassing ?
Verders als ik schakel van foto naar video ook ineens fletse kleuren, om mijn smart controller zie je dat direct al maar als je het thuis afspeeld helemaal , niet echt scherp en fletse kleuren
Heb al zoveel filmpjes gekeken over instellingen maar tis me nog steeds niet allemaal duidelijk, heb inmiddels wel een filter 8 erop zitten
Wie weet raad ?
 
Bij video instelling op 4K zetten, is het scherpste beeld.
 
4k of 1080 maakt niks uit.. Beide is scherp.

Ik zou me eens goed inlezen in het gebruik van ND filters. Op zonnige dagen is ND8 echt niet voldoende.

Manuele instellingen (M stand) geeft betere en constantere kwaliteit maar vereist wel meer kennis m.b.t. ND filters en eventueel polariserende filters. Ook de 180 graden regel is er 1 waar je je even in zou moeten verdiepen.

Wil je save zitten? Alles op AUTO zetten. Je beeld zal uiteindelijk minder mooi zijn omdat de instellingen zich continue aanpassen aan het beschikbare licht etc, maar je hoeft verder nergens naar om te kijken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ardjoen
Terug naar de oogarts ;-)
Heb een 4K monitor en als ik 4K of 1080 afspeel is dat een wereld van verschil.
Niet de YouTube films, YouTube schroeft de resolutie en de bitframe naar onderen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Klaaz
Mag ik vragen met welke drone u vliegt (merk etc )? Dat vroeg Klaaz ook al maar zie nog geen info hierover..