verlies van verbinding tussen controller en mavic

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

baswel

New Member
Lid geworden
2 feb 2019
Berichten
24
Waarderingsscore
3
Punten
3
Leeftijd
54
Locatie
otterloo
Help

ik heb zins kort een mavic
nog in het uitprobeer stadium
nu is het me al een paar keer gebeurt
dat ik in eens de verbinding verlies
en de eerste keer was dat kort en de drone op zn 50 meter hoogte en hersteld zich ook weer

maar nu gebeurde het met de drone ongeveer 2m van mij af en 3m hoog
deze keer kwam de verbinding niet terug
en hij ging dus landen .....waar ik niet blij van werd want was schuine helling dus de props sloegen tegen de grond

maar goed .....
batterijen waren vol het was in het begin van de vlucht

iemand enige idee hoe het komt en hoe ik het kan voorkomen



Verzonden met mijn SM-G950F en de Dronepilots.nl app
 
Help

ik heb zins kort een mavic
nog in het uitprobeer stadium
nu is het me al een paar keer gebeurt
dat ik in eens de verbinding verlies
en de eerste keer was dat kort en de drone op zn 50 meter hoogte en hersteld zich ook weer

maar nu gebeurde het met de drone ongeveer 2m van mij af en 3m hoog
deze keer kwam de verbinding niet terug
en hij ging dus landen .....waar ik niet blij van werd want was schuine helling dus de props sloegen tegen de grond

maar goed .....
batterijen waren vol het was in het begin van de vlucht

iemand enige idee hoe het komt en hoe ik het kan voorkomen



Verzonden met mijn SM-G950F en de Dronepilots.nl app
Voordat je opstijgt is het van belang even op te letten hoeveel satellieten je ontvangt.
Ook is het van belang dat beide antennes met de platte kant naar de drone wijzen.
Er mag geen ijzer of spanningsdraden of iets dergelijks in de buurt zijn.
Als het euvel op dezelfde plek plaats vindt ga dan een stukje verder weg.

Chris
 
bedankt voor het antwoord

maar geen metaal of iets dergelijks in de buurt.
de GPS 12 satellieten
en de antennes netjes uitgeklapt

iemand nog suggesties?


Verzonden met mijn SM-G950F en de Dronepilots.nl app
 
Controleer de usb kabel tussen rc en android of iphone. Als deze slecht contact maakt krijg je allerlei vreemde boodschappen op je scherm. Als het groene lampje op je RC brandt heb je nog steeds contact met je drone en kun je ‘m veilig binnen loodsen,


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: baswel
(...)
met de drone ongeveer 2m van mij af en 3m hoog
deze keer kwam de verbinding niet terug
en hij ging dus landen .....waar ik niet blij van werd want was schuine helling (...)

Mmm, de reden voor het signaalverlies weet ik zo niet (in andere reacties heb je al een aantal tips kunnen lezen), maar mag ik zeggen dat dit niet heel snugger klinkt?

Met die afstanden, op een helling die steil genoeg is om bij (auto)landing props de grond te laten raken, vlak na opstijgen? Dat klinkt mij als in ieder geval geen handig Home Point in de oren.

Probeer totdat je wat meer ervaring hebt bijvoorbeeld op een grote open en vlakke ruimte te vliegen. Een groot leeg parkeerterrein of plein (waar je mag vliegen), of een stuk weiland of een groot grasveld in een park of zoiets..

Succes en veel vliegplezier!
 
  • Leuk
Waarderingen: Kees van Kuijen
Mmm, de reden voor het signaalverlies weet ik zo niet (in andere reacties heb je al een aantal tips kunnen lezen), maar mag ik zeggen dat dit niet heel snugger klinkt?

Met die afstanden, op een helling die steil genoeg is om bij (auto)landing props de grond te laten raken, vlak na opstijgen? Dat klinkt mij als in ieder geval geen handig Home Point in de oren.

Probeer totdat je wat meer ervaring hebt bijvoorbeeld op een grote open en vlakke ruimte te vliegen. Een groot leeg parkeerterrein of plein (waar je mag vliegen), of een stuk weiland of een groot grasveld in een park of zoiets..

Succes en veel vliegplezier!
Bedankt voor de goede tip


Verzonden met mijn SM-G950F en de Dronepilots.nl app
 
Controleer de usb kabel tussen rc en android of iphone. Als deze slecht contact maakt krijg je allerlei vreemde boodschappen op je scherm. Als het groene lampje op je RC brandt heb je nog steeds contact met je drone en kun je ‘m veilig binnen loodsen,


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
ik ga er de volgende drone vlucht even een extra controle op de kabels doen
bedankt


Verzonden met mijn SM-G950F en de Dronepilots.nl app
 
even een update

ik ben er achter dat als ik (prongelijk) de bluetooth aan laat op de telefoon de verbinding met de mavic onstabiel is
en waarschijnlijk was dar toen ook het probleem
 
Ik zet ook altijd wifi en bluetooth uit op mijn telefoon als ik ga vliegen. Nog geen problemen gehad


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Met de Mavic Pro en mijn iPhone met Bluetooth aan, geen enkel probleem ooit ondervonden. Nu heb ik geen abonnement, maar prepaid. Zou dat het verschil zijn ?


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Ik heb hetzelfde probleem gehad, uitvallende verbinding tussen de rc en mijn smartphone, en tot mijn grote schrik ook tussen de rc en de drone (mavic 2 zoom). Oorzaak bleek een ondeugdelijke brakke usb poort op mijn smartphone (Nokia 7 plus). Deze heb ik aan de kant gegooid en een goeie ouwe Samsung Galaxy S5. Dat werkt sindsdien probleemloos, zonder haperen. Probeer eens een ander apparaat?
 
Ik heb hetzelfde probleem gehad, uitvallende verbinding tussen de rc en mijn smartphone, en tot mijn grote schrik ook tussen de rc en de drone (mavic 2 zoom). Oorzaak bleek een ondeugdelijke brakke usb poort op mijn smartphone (Nokia 7 plus). Deze heb ik aan de kant gegooid en een goeie ouwe Samsung Galaxy S5. Dat werkt sindsdien probleemloos, zonder haperen. Probeer eens een ander apparaat?

Ik vlieg momenteel met de Mavic 2 Zoom i.c.m. de SC. Toen de drone een 100 meter bij mij vandaan was, kreeg ik de melding dat er geen verbinding meer was. Ik moet wel zeggen dat ik omgeven was door hoge bomen en veel struiken. Dus ik denk dat dat de oorzaak was. Na ongeveer een halve minuut kreeg ik de spraakmelding: coming home. Even later landde de drone keurig op het vertrekpunt. Er is dus wel een beveiliging ingebouwd. De batterijen moeten natuurlijk wel nog genoeg power hebben.

Chris
 
Ik vlieg momenteel met de Mavic 2 Zoom i.c.m. de SC. Toen de drone een 100 meter bij mij vandaan was, kreeg ik de melding dat er geen verbinding meer was. Ik moet wel zeggen dat ik omgeven was door hoge bomen en veel struiken. Dus ik denk dat dat de oorzaak was. Na ongeveer een halve minuut kreeg ik de spraakmelding: coming home. Even later landde de drone keurig op het vertrekpunt. Er is dus wel een beveiliging ingebouwd. De batterijen moeten natuurlijk wel nog genoeg power hebben.

Chris

Erg vreemd dat er na 100 meter geen verbinding meer was. Ondanks de hoge bomen zou ocusync 2 hier wel mee om kunnen gaan en vooral als de afstand maar 100 meter ver is. Misschien nog een keer de sc met drone linken. Of probeer eens de frequency op 2.4 ghz te zetten ipv dual


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Erg vreemd dat er na 100 meter geen verbinding meer was. Ondanks de hoge bomen zou ocusync 2 hier wel mee om kunnen gaan en vooral als de afstand maar 100 meter ver is. Misschien nog een keer de sc met drone linken. Of probeer eens de frequency op 2.4 ghz te zetten ipv dual


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
Dit probleem heeft zich tot nu toe alleen maar op die plek voorgedaan. Verder heb ik nooit meer last gehad en ik vlieg toch bijna dagelijks. Maar wat mij gerust stelde is het feit dat de Mavic 2 terugkeert naar zijn vertrekpunt als hij het contact verliest.

Chris