Verlichting soms uit…

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Lid geworden
30 mei 2022
Berichten
39
Waarderingsscore
4
Punten
8
Leeftijd
58
Locatie
Hilversum
Als ik vlieg is het Vaak aan het eind vd dag als de zon aan t zakken is dit voor de mooie kleurschakeringen.. maar t is me nu al een paar keer opgevallen dat soms bij t terug vliegen dus naar me toe komen ik de verlichting niet zie knipperen gaat deze van zelf uit of zou deze altijd moeten branden?
 
  • Wow
Waarderingen: Martijn.Gr
Bij de Mavic pro 2 knipperen de lampen aan de voorkant niet, deze zijn rood, en branden of altijd, of zijn uit als dat je instellingen zijn, als je filmt/ fotografeert zijn ze ook uit.. Lijkt me dat de mini 3 dat ook heeft?
 
  • Leuk
Waarderingen: Paul Mini 4 pro
komt dit niet doordat de drone voorover helt als hij vooruit vliegt? dus als je naar je toe komt zie je langs voor de LED's niet branden...
 
Bij mijn weten moet de verlichting altijd werken er zijn maar beperkte uitzonderingen in de Wet Luchtvaart die toestaan dat een luchtvaartuig geen verlichting hoeft te hebben of hoeft te voeren.

Ik heb dit zelf nog niet waargenomen bij mijn Mini 3 PRO.
 
Ik heb vanavond eens extra op de leds gelet. Opvallend is dat ze bij het opstijgen branden. Vervolgens op een zeker moment uit gaan en daarna na/tijdens het landen weer aangaan.

Ik liet de handleiding er op na gaan slaan om te zien wat het product hoort te doen, daarnaast zal ik de regelingen en de wet luchtvaart er nog eens op na slaan m te zien wat die zegt.
Met deze uitkomsten zal ik mijn vervolg stappen (contact DJI?) bepalen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paul Mini 4 pro
Ik heb net ook nog ff gevlogen was eigenlijk net te donker de sensors werken dan helemaal niet hij vliegt dan overal tegenaan maar als je goed kijkt zijn de sensors ook rood bij de instellingen Bij filmen aan zetten gaat de verlichting op de voorkant uit zet je hem uit zie je ze weer groen knipperend aan gaan….
 
Ik moet toegeven ik steeg op zonder te filmen en kwam al filmend terug.
Dat is zeker een goede optie km te testen.
De handleiding lijkt nietvye zeggen over de aircraft status indicators die uitgeschakeld worden als er gefilmd wordt..


Wat betreft de obstacle ovoidance sensors, deze werken op basis van infrarood licht en werken inderdaad alleen vanaf zonsopkomst tot ongeveer een half uur voor zonsondergang.
Ik kreeg halverwege een vlucht de melding dat de lichtintensiteit te laag was om obstacle avoidance te laten werken.

Later deze week thuis eens wat scenario's uitschrijven en testen.
Ik ben vooralsnog van mening dat de aircraft status indicators altijd behoren te werken. De drone is al niet groot en de ledjes kunnen een welkom referentiepunt zijn.
Als het wettelijk niet verplicht is zou het een optie moeten worden in de controller als je het mij vraagt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paul Mini 4 pro