Verlengkabel naar iPad

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Kristian

New Member
Lid geworden
30 jan 2021
Berichten
6
Waarderingsscore
3
Punten
3
Locatie
Nederland
Goedenavond,

Ik wil binnenkort mijn iPad ipv mijn telefoon gaan gebruiken tijdens het vliegen, en nu ben ik daarvoor op zoek naar een verlengkabeltje hiervoor. De houder is bekend maar de verlengkabel, daar kom ik niet helemaal uit. Het moet een RC kabel zijn naar Lightning en de gebruikelijke 30cm. De micro Usb lijkt er erg op maar volgens mij past deze niet?
 
Nee, je iPad heeft een Lightning connector en de controller USB-C (wel handig om te vermelden wat je nu precies hebt)

Lighting past niet in USB-C, Micro USB en vice versa.

Je hebt dus waarschijnlijk een Lightning (iPad) naar USB-C (Male) RC kant nodig.

Lightning: 'Lightning_connector.jpg

USB-C:

800px-USB_Type-C_plug_20170626_crop.jpg

Micro USB:
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een Mavic air en mijn iPad heeft inderdaad de Lighting stekker. Het gaat mij puur om de kant van de controller, deze aansluiting kan ik nergens vinden, hij lijkt op de micro usb maar dat is het volgens mij niet.

Zou onderstaande juist zijn?
 
Laatst bewerkt:
Het zal wel USB-C (male) zij wat nu RC in gaat.
Micro USB (male) is iets vlak aan 1 kant met voelbaar twee 'knobbeltjes.
USB-C (male) zoals mijn tweede afbeelding hierboven is helemaal glad aan de buitenkant.

Samsung Note 20 Ultra 5G
'We thought that we had the answers, it was the questions we had wrong'
 
Zo moeilijk kan het toch niet zijn.
Op de RC kant lijkt het toch echt wel Micro USB te zijn. Je zegt dat Micro USB niet past. In tegenstelling to USB-C waarbij de orientatie van de stakker niet uitmaakt, pas Micro USB maar op 1 manier door eerder genoemde platte kant en twee lichtelijk nokjes op de connector.

De stekker van de kabel die je nu in je iPhone (Lightning) verbindt naar de RC is die volledig glad zoals afbeelding #2 die ik gisteren poste of heeft die een beetje platte kant met twee kleine nokjes zoals deze:

Micro_USB.JPG



Mavic handleiding:

Mavic_RC.JPG
 
Inmiddels is er een alternatief, de usb ingang in het midden van de controller kan ook worden gebruikt. dit was mij niet bekend.
Zelf heb ik niet gezegd dat de Micro usb niet past, het was mijn vraag of dit micro usb is, zodat er wat kon worden besteld hiervoor. De Controller zelf heeft een andere vorm stekker dan de bekende micro usb met schuine kanten.

Het is inmiddels bekent dat dit wel een micro usb is, maar het alternatief zorgt ervoor dat er geen extra kabel hoeft te worden besteld.
 
Inmiddels is er een alternatief, de usb ingang in het midden van de controller kan ook worden gebruikt. dit was mij niet bekend.
Zelf heb ik niet gezegd dat de Micro usb niet past, het was mijn vraag of dit micro usb is, zodat er wat kon worden besteld hiervoor. De Controller zelf heeft een andere vorm stekker dan de bekende micro usb met schuine kanten.

Het is inmiddels bekent dat dit wel een micro usb is, maar het alternatief zorgt ervoor dat er geen extra kabel hoeft te worden besteld.

Je bedoelt #8/9 in de afbeelding uit de Mavic handleiding hierboven?

Je iPhone gaat toch echt in #4

Ik begrijp er echt geen snars meer van aangezien je van de hak op de tak springt.
 
Laatst bewerkt:
nummertje 9 is de usb aansluiting, ik wist niet dat deze ook kon worden gebruikt voor aansluiting iPad.
De iPhone gaat inderdaad in nummer 4, maar dat was al bekend.

Zelf denk ik dat jij het jezelf lastig maakt om van alles erbij te halen. Ik vroeg of de controller de aansluiting van micro usb had, aangezien ik het niet zeker weet, weet vast iemand hier op het forum dat..
Uiteindelijk is het dus wel een micro usb en weet ik wat voor kabels ik daarvoor kan bestellen.

Tevens is er dus ook een alternatief, de usb inging midden van de controller. Hiermee kan je ook je iPad aansluiten en de drone besturen.
 
Ik kwam trouwens volgende post tegen over de Mavic Air RC charging port (#4 in afbeelding hierboven).
Het is wel Micro USB maar DJI heeft de vorm van de connector op de RC wat veranderd t.o.v. reguliere Micro USB zodat het heel gemakkelijk is de Micro USB kabel er verkeerd om in the pluggen met als mogelijk gevolg dat de USB port (#4) op de RC naar zijn mallemoer gaat.

 
Laatst bewerkt: