Verlenging vergunning

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Status
Niet open voor verdere reacties.

Delphi

Active Member
Lid geworden
28 jul 2017
Berichten
388
Waarderingsscore
69
Punten
28
Leeftijd
78
Locatie
Assen
Ik kreeg vandaag een mail van de RDW, dat ik mijn vergunning/vliegbewijs moet verlengen.
Destijds heb ik de cirsus + examen gedaan via de Ierse route. (Gratis)
Mijn vraag: Kan dat nu nog, of moet dit verplicht via een NL instituut (=betaald)?
 
Is niet je vergunning vliegbewijs maar registratie nr bij de RDW voor je drone of meerdere drones
Ik kreeg vandaag een mail van de RDW, dat ik mijn vergunning/vliegbewijs moet verlengen.
Destijds heb ik de cirsus + examen gedaan via de Ierse route. (Gratis)
Mijn vraag: Kan dat nu nog, of moet dit verplicht via een NL instituut (=betaald)?

Verzonden met mijn CPH2145 en de Dronepilots.nl app
 
Je vliegbewijs (A1/A2/A3) moet je elke 5 jaar opnieuw halen, heb ik begrepen.
DE RDW komt elk jaar, voor je exploitantnummer. De eerst keer het "duurst", het tweede en daaropvolgende jaren iets goedkoper.
 
Ik kreeg vandaag een mail van de RDW, dat ik mijn vergunning/vliegbewijs moet verlengen.
Destijds heb ik de cirsus + examen gedaan via de Ierse route. (Gratis)
Mijn vraag: Kan dat nu nog, of moet dit verplicht via een NL instituut (=betaald)?
Hoe heb je dit buitenlandse bewijs omgezet naar een nederlands?
Ik zie ook mensen die het via een luxenburgse website hebben gedaan en dan hebben laten omzetten, maar als ik ga googlen staat er dat een buitenlands a1-a3 bewijs NIET omgezet kan worden naar een NL?!
 
Je vliegbewijs (A1/A2/A3) moet je elke 5 jaar opnieuw halen, heb ik begrepen.
DE RDW komt elk jaar, voor je exploitantnummer. De eerst keer het "duurst", het tweede en daaropvolgende jaren iets goedkoper.
Inmiddels bekend. Dank
 
Hoe heb je dit buitenlandse bewijs omgezet naar een nederlands?
Ik zie ook mensen die het via een luxenburgse website hebben gedaan en dan hebben laten omzetten, maar als ik ga googlen staat er dat een buitenlands a1-a3 bewijs NIET omgezet kan worden naar een NL?!
Nevermind.... je hoeft dat niet om te zetten:

Alleen als je a2 wil, moet dat in NL. Dan moet je het buitenlandse a1-a3 mee sturen om om te laten zetten zodat de combi incl a2 in NL geldig is.

Mooi, want heb net mijn a1-a3 bewijs gehaald (zonder kosten, Luxemburg)
 
Mijn vraag is al beanrwoord, dus mag een slot op deze discussie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.