Veerpont The Queen Jacqueline Hekelingen - Nieuw-Beijerland

Philip J

Active Member
Lid geworden
19 mei 2022
Waarderingsscore
70
Punten
28
Leeftijd
68
Twee jaar geleden deed ik een poging het veer te filmen met de drone. Toen stond er redelijk veel wind en vond het water best angstig, zeker dat ik al eerder een drone te water lied gaan. Maar, ook met het heerlijke weer van gisteren wilde ik het weer gaan proberen.
Na contact met de pontbaas vond hij het geen probleem aan boord te filmen. Daar gebruikte ik de DJI Osmo Action 4 voor om zo later de beelden te mengen tot één filmpje. Om een beetje het effect te krijgen van een retourtje veerpont was het wel even knippen en plakken.

Er zit de nodige tijd in de montage idd.
Het moet even heen en weer lijken, maar het grappige is, bij bijna elk shot staan er andere auto's op. Het was inderdaad zoeken naar de juiste beelden. Wel leuk om te doen.

Het moet even heen en weer lijken, maar het grappige is, bij bijna elk shot staan er andere auto's op.
Was mij niet opgevallen. Bij speelfilms is er iemand verantwoordelijk voor de continuiteit en consitentie van de opeenvolgende shots. Maar om daar nou zelf iemand voor in te huren....

Laatst bewerkt:
Was mij niet opgevallen. Bij speelfilms is er iemand verantwoordelijk voor de continuiteit en consitentie van de opeenvolgende shots. Maar om daar nou zelf iemand voor in te huren....
Leuk dat het niet opviel :-) Bij films zie je vaak een auto die schade rijd, het volgende shot schade weg of op andere plek. Maar ook iemand die in water valt en volgende shot haar weer droog.

Bij films zie je vaak een auto die schade rijd, het volgende shot schade weg of op andere plek. Maar ook iemand die in water valt en volgende shot haar weer droog.
Bij professionele filopnames loopt er dus iemand mee die dat allemaal in de gaten houdt.