USB C kabel Android

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Hoftie

New Member
Lid geworden
20 jul 2018
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
54
Locatie
NL
Iemand ervaring om de RC te koppelen met Android Phone. Heb op internet kabel gekocht: micro usb to usb C maar kan alleen met WiFi verbinden. Iemand een idee en of oplossing?

Verzonden met mijn ONEPLUS A3003 en de Dronepilots.nl app
 
Er is een originele te koop maar je kunt ook de kabel van de oplader van je telefoon gebruiken en die achterin de rc te steken maar je moet wel de gewone kabel langs de zijkant eruit halen

Verzonden met mijn HUAWEI CUN-L21 en de Dronepilots.nl app
 
Bedankt. Ben er achter dat de kabel OTG ondersteuning moet hebben. Heb inmiddels de juiste gekocht.

Verzonden met mijn ONEPLUS A3003 en de Dronepilots.nl app
 
Goeden dag,

Ik heb een Samsung Galaxy S8 plus en had een goedkope drone gekocht om mee te oefenen maar kreeg hem niet verbonden met mijn telefoon. Nou heeft mijn broertje een iPhone en had hem binnen 3 minuten verbonden. Ik heb nu een DJI Spark gekocht. En precies hetzelfde verhaal. Ik krijg hem wel via de WiFi verbonden, maar in de app geen verbinding net als bij de goedkope drone. Zou iemand van jullie weten wat ik fout doet, of moet veranderen.

Bij voorbaad dank,

Michiel
 
Al maanden werkte verbinding met een OTG kabel bij een Android telefoon helemaal niet (officieel niet ondersteund). Ik heb sinds dit voorjaar een Spark en de OTG kabel die ik had aangeschafd heeft het nog nooit gedaan; alleen live camera-beeld, maar totaal geen telemetry en settings. (Ik gebruik een OnePlus 3 of OnePlus 5.)

Goed nieuws: de recente firmware update (voor controller en drone, firmware batterijen is niet bijgewerkt) lost precies dit probleem eindelijk op, volgens de release notes. Ik heb de firmware gisteren geinstalleerd en even geprobeerd, en inderdaad had ik met de drone aan (maar niet gevloegen) in de tuin na de firmware-update niet alleen camerabeeld met wifi op telefoon en aangesloten op de controller, maar ook eindelijk telemetry en toegang tot settings. Nog niet uitgebreid mee gevlogen, maar wat ik gezien heb zag er goed uit wat betreft OTG kabels en Android telefoons.
 
  • Leuk
Waarderingen: Falco