Upgrade Phantom 3S naar Mavic Pro: worth it?

Sollantos

New Member
Lid geworden
24 jul 2017
Berichten
3
Waarderingsscore
1
Punten
3
Leeftijd
28
Locatie
Nederland
Beste forumleden,

Aangezien ik me net heb aangemeld op dit forum, zal ik me eerst kort voorstellen. Mijn naam is Jordi van Egdom, ik ben 21 jaar oud en ben sinds iets langer dan een jaar geleden in het bezit van een drone.

Mijn vraag in deze post, zoals in de titel beschreven; ik vlieg momenteel een Phantom 3 Standard en ben aan het kijken naar de Mavic Pro. Deze Mavic vond ik na enige research toch wel enorm interessant, gezien de geweldige camera (mits scherpgesteld) en de portabiliteit. Mijn vraag is nu; is de upgrade van P3S naar Mavic Pro het geld waard?

Groetjes,

Jordi

Verzonden met mijn SM-G930F en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: VikingRider 01
Welkom Jordi! Deze vraag is lastig te beantwoorden. De camera van de Mavic Pro presteert heel aardig, misschien wel beter dan die van je P3S (alhoewel die camera iets lichtsterker is). En de Mavic Pro is inderdaad erg makkelijk mee te nemen, en ook nog eens een stuk stiller dan je P3S. Kortom: het is een hele fijne drone en een prima upgrade. Maar of deze upgrade het geld waard is, dat kun je alleen zelf beantwoorden, ik kan niet in je portemonnee kijken. Bedenk wel dat je alles opnieuw moet kopen: accu's, draagtas, eventuele lensfilters... Dat komt er ook nog allemaal bij. Tenzij je van plan bent om veel te gaan reizen met je drone zou ik het lekker bij je P3S houden en die opvliegen, en dan koop je tegen die tijd gewoon de opvolger van de Mavic Pro... ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Sollantos
Ik vlieg met de Mavic en de Phantom 4. Belangrijk voordeel van de Mavic vind ik zelf de Ocusync technologie tov de lightbridge waar ook de Ph3 gebruik van maakt. Dan bedoel ik minder dropouts en minder interferentie en daardoor ook een groter bereik in afstand. Of dit het prijsverschil waard is is iets wat je alleen zelf kunt bepalen. Nadeel van de Mavic is dat deze meer windgevoelig is dan de Phantom


Groeten,
Eric
(Phantom 4)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Sollantos
Dank jullie wel voor de reacties!
@wdejager de camera van de Mavic is dus volgens jou niet veel beter dan die van de P3S? Voordeel uiteraard is wel de 4k en 1080p 60+fps. Overigens zou ik bij aanschaf wel de phantom verkopen, waardoor de Mavic iets minder duur wordt. Hierbij zou ik gaan voor het Fly More o.i.d. pakket met drie accu's et cetera.

@Broekie sterker nog: de P3S werkt met Wi-Fi, geen Lightbridge. Verbinding is dan ook iets waar ik me erg aan kan ergeren met de drone. En de 500 meter range en instabiliteit daar in. In dat opzicht is de Mavic een beademing denk ik.

Verzonden met mijn SM-G930F en de Dronepilots.nl app