UAV Forecast

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Delphi

Active Member
Lid geworden
28 jul 2017
Berichten
390
Waarderingsscore
69
Punten
28
Leeftijd
78
Locatie
Assen
Tja, wat moet je daar nu mee.
Ik heb UAV Forecast op de PC en op de Android Tablet.

Ongeveer gelijktijdig een PrtScr van gemaakt. Wat is nu waar en wat onwaar?
Zie pdf document
 

Bijlagen

  • UAV Forecast.pdf
    298,2 KB · Weergaven: 24
Weet je 100% zeker dat op beiden, de locatie hetzelfde was. Ik had de laatste tijd namelijk vaak dat de Android app op de vorige locatie bleef hangen.
Dan kan je inderdaad verschillen krijgen. Door op map te kijken, weet je dan zeker dat hij op de goede locatie is.
Sinds de laatste update, doet hij het nu weer gelukkig goed.
 
ja, tot nu toe heb ik beiden alleen thuis gebruikt.
 
Maar je PC "locatie" kan best eens een eindje weg liggen. Ik woon in Haarlem, maar de diverse "locatieservices" die ik op de PC tegen kom, plaatsen mij wel in Amsterdam tot Zandvoort.
Je telefoon locatie is altijd op GPS (geholpen door telefoonpalen en WiFi SSIDs) gebaseerd.


In theorie komt de praktijk overeen met de theorie
 
Wat Eric-Jan zegt. De GPS locatie van je telefoon is veel nauwkeuriger dan de IP-locatie die je PC gebruikt. Met onderstaande link kun je checken waar, naar schatting, jouw IP-adres gelokaliseerd is.
What is my IP location?
 
Ok, duidelijk. Bedankt.
Dat scheelt idd wel een paar kilometer

Verzonden met mijn SM-T520 en de Dronepilots.nl app
 
Moet zeggen dat ik net mijn abonnement heb opgezegd van UAV Forecast. Na bijna een jaar de app te hebben gebruikt, moet ik zeggen dat deze leuk is maar zeker niet nauwkeurig. De keren dat hij aangaf niet te kunnen vliegen terwijl dit wel zo was, is vele keren gebeurd. Jammer
 
Ja, die ervaring heb ik ook. Volgens UAV kan ik vaak niet vliegen, terwijl er in de directe omgeving niets aan de hand is. Ik vertrouw meer op mijn eigen waarneming.

Verzonden met mijn SM-T520 en de Dronepilots.nl app
 
Volgens UAV kan ik vaak niet vliegen, terwijl er in de directe omgeving niets aan de hand is.
Dat ligt toch grotendeels aan jezelf. In UAV kan je namelijk alles instellen. Je kan zelf aangeven, vanaf welke waarden hij moet aangeven dat het niet kan.
Kijk maar eens onder het radertje (Settings) en dan bij Treshold Settings. Afhankelijk van wat je daar zelf hebt ingesteld geeft hij advies.
 
Maar je PC "locatie" kan best eens een eindje weg liggen.
Je kan in de Windows versie, gewoon het huisadres inclusief postcode ingeven in het vak voor Search. Controle bij map leert mij, dat de locatie dan exact klopt. Gebruik je "Use my location", dan geeft hij inderdaad een afwijkende locatie. En ook hier kan je, net als in de app, aangeven boven welke waarden je een negatief advies wil.
 
Dat ligt toch grotendeels aan jezelf. In UAV kan je namelijk alles instellen. Je kan zelf aangeven, vanaf welke waarden hij moet aangeven dat het niet kan.
Kijk maar eens onder het radertje (Settings) en dan bij Treshold Settings. Afhankelijk van wat je daar zelf hebt ingesteld geeft hij advies.
Dan kun je zeker, maar als b.v. de zon schijnt met een beaufort 3 in Zandvoort, staat er zomaar dat er kans is op regen! met een beaufort 4/5. Dus zelf de waardes aangeven is volgens mij geen oplossing in deze app.
 
Ik kijk net even. De zon schijnt hier en UAV geeft aan een zicht van 4 km. Ok, maar de overige items staan allemaal op groen. Toch geeft hij aan NoFly.
Alleen om dat zicht van 4 km. Dat slaat toch nergens op. Zover vlieg je niet eens; ik in ieder geval niet. Zover kan ik mijn Drone echt niet meer zien. Wie wel?

Verzonden met mijn SM-T520 en de Dronepilots.nl app
 
Ik denk dat je UAV moet zien als hulpmiddel, waarbij je ook je eigen waarneming laat meetellen om tot een beslissing te komen of je de lucht in gaat of niet. 100% op een app-je vertrouwen lijkt me sowieso niet verstandig.
 
  • Leuk
Waarderingen: vayreda en Delphi
Helemaal mee eens. Het zgn. gezonde verstand.