Tweedehands drone registreren in luchtvaartregister

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Gijsbert

New Member
Lid geworden
8 jul 2019
Berichten
4
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
28
Locatie
Buren
Beste Forumleden,

Ik ben nieuw op het forum en zit met een prangende vraag. Ik ben sinds enige tijd in het bezit van een tweedehands phantom 4 pro. Ik vlieg hier hobbymatig met veel plezier mee. Nu ben ik de mogelijkheden aan het verkennen om er zakelijk mee te gaan vliegen. Hierbij liep ik vrijsnel tegen het volgende aan:
Om een drone na aanvraag van een PH nummer geregistreerd te krijgen is een bewijs van eigendom noodzakelijk. Daar zit het probleem, ik heb de drone tweedehands gekocht op marktplaats. Heb hierbij wel een kopie van de originele factuur ontvangen, maar daar staat natuurlijk niet mijn naam op. De betaling was contant, dus een bankoverschrijving kan niet als eventueel bewijs dienen.
Heeft er iemand ervaring met deze kwestie of weet iemand of ik ook op een andere wijze kan bewijzen dat ik de drone rechtmatig verkregen heb? En daarmee een registratie aan kan vragen.

Ik hoor graag wat er mogelijk is.

Met vriendelijke groet,
Gijsbert
 
Ik zou gewoon even een mailtje sturen aan de ILT en vragen wat zij erover te zeggen hebben. Het mailadres dat je moet hebben is Info.Register@ilent.nl.

Hoi Wiebe,
Dank voor je bericht. Had zelf ook zitten kijken naar contactgegevens, maar kwam niet verder dan de zeer algemene adressen.
Ik zal de uitkomst van de vraag hier ook delen.
 
Inmiddels antwoord ontvangen vanuit het ILenT.
Zij geven aan dat een kopie van het mailverkeer omtrent de aanschaf van een tweedehands drone ook voldoende zal zijn als bewijs van eigendom.