Transfer files

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Dimitri

New Member
Lid geworden
29 sep 2021
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
44
Locatie
Aalst
Ik heb een DJI mini 2 en wil mijn films op mijn Mac plaatsen. (12G)
Hij is ondertussen 3u bezig en zit nog niet aan de helft.

Is er een betere en vooral snellere manier dan via wifi / bluetooth + fast transfer?
Momenteel zie ik 250kb/sec staan op de app ...
 
Ik gebruik een geheugenkaartlezer, en wel deze: Kaartlezer | All-in-One | USB 3.2 Gen1

Pas op met die USB 3 'standaarden' : What’s the Difference in USB 3.1 Gen 1, Gen 2 and USB 3.2? - Kingston Technology

1633960496134.png

Menig Notebook/PC heeft nog geen USB 3.2 Gen2X2 b.v. en dan kun je daar de snelste USB Key/Adapter (met SD card) inzetten, dat maakt niet uit.
Zwakste schakell bepaalt (kan dus je SD Card zijn)

Maar goed. Met USB 3.1Gen2 en 10Gbps (Giga BITS ) kom je een heel eind.
Ik heb een DJI mini 2 en wil mijn films op mijn Mac plaatsen. (12G)
Hij is ondertussen 3u bezig en zit nog niet aan de helft.

Is er een betere en vooral snellere manier dan via wifi / bluetooth + fast transfer?
Momenteel zie ik 250kb/sec staan op de app ...

Hoe ben je aan de downloaden naar je MAC. Via USB kabel? Wat voor USB port zit er in die MAC? Lijkt wel een USB 2.0 poort met 250kb/sec.
 
Hoe ben je aan de downloaden naar je MAC. Via USB kabel? Wat voor USB port zit er in die MAC? Lijkt wel een USB 2.0 poort met 250kb/sec.

Dimitri geeft in het eerste bericht aan:
Is er een betere en vooral snellere manier dan via wifi / bluetooth + fast transfer?

En dan is gebruikmaking van een kaartlezer al gauw veel sneller, lijkt mij. USB 2.0 is al 480Mbit/s. Zie Uitleg snelheid USB 2.0 - Usbstick.nl
 
Ik heb geen Mac, maar dat zou inderdaad zomaar eens kunnen. Zit er een USB-C poort op de Mac?
Misschien even navragen bij Coolblue (of misschien is er een mede forumlid die het weet)?

Waar het dus om gaat is dat je het geheugenkaartje uit de Mini 2 haalt en dat (eventueel via een adapter) in de kaartlezer plaatst om zo de inhoud naar je Mac te uploaden.