Top 10 fouten met drones

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

VikingRider 01

Active Member
Lid geworden
9 sep 2016
Berichten
343
Waarderingsscore
116
Punten
43
Leeftijd
73
Op dit forum las ik ergens iets over de top 10 fouten die met een drone gemaakt worden.
Ik wil er graag een aan toevoegen. Het gaat om Phanom 3 Advanced.
Bij het maken van een video van een meertje heb ik een groot aantal (kleine) fragmenten opgenomen. Daar bij liep ik van punt naar punt, niet mis mee. Daarbij had ik de drone continu aan staan, waardoor ik lekker snel kom werken. Op tijd akku wisselen etc, ook niets mis mee. Maar: Ik kreeg een verbindingsprobleem en de drone gaf aan dat hij naar "home" terug keerde. Je voelt het al: door het wisselen van startpunt wist ik niet goed meer waar de drone even uit geweest was om de akku te wisselen ....... dus als een gek achter mijn vogeltje rennen en goed opletten waar hij naar beneden zou komen. Gelukkig had ik de RTH ingesteld op 35 meter hoogte om geen ellende met objecten te krijgen, waardoor ik iets meer tijd had.
En ja hoor, hij kwam naar beneden en maakte gebruik van de mogelijke afwijking van ruim een meter. Dat was dus NAAST de brug. Hangend aan de brug kom ik mijn vogeltje ter nauwernood redden dan een onvrijwillig bad. Dus: bij elke verplaatsing gaat de drone uit om elke keer weer een nieuw RTH te maken.
 
Hoi VikingRider, je kunt de RTH actie toch onderbreken als ik me niet vergis? Dan kun je alsnog handmatig je drone naar de gewenste locatie sturen.
 
Ja, Wiebe, normaal gesproken wel. Mijn drone reageerde helemaal niet meer.
Ik heb het al een keer eerder gehad, maar dacht dat het aan de Kp factor lag, deze was 7.
Ben mij wel de p*st geschrokken en vlieg nu met een reserve drone. Toch maar eens ter reparatie aanbieden?