Tips gevraagd vliegen drone in Dubai en Oman

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

BravoMavicMini

New Member
Lid geworden
20 dec 2019
Berichten
4
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
47
Locatie
Amsterdam
Beste Drone piloten,

In februari ga ik met mijn gezin naar Dubai en Oman. Ik heb net de DJI Mavic mini aangeschaft die ik wil meenemen. Nu loop ik tegen een aantal problemen aan en ben benieuwd wat jullie ervaringen en tips zijn

1) Ik vlieg met Emirates en ik dien de drone in te checken in ruimbaggage. Ik vrees diefstal en kom erachter dat mijn drone toestel niet te verzekeren is bij mijn huidige verzekeraars (achmea reisverzekering en Interpolis inboedelverzekering). Mijn vraag aan jullie; Wat is jullie eraring met inchecken van drones in vliegtuigen?

2) Voor Oman moet je vooraf formeel toestemming krijgen via een AWR 033 formulier. Dat is behoorlijk omslachtig en neemt veel tijd in beslag. Heeft iemand ervaring met vliegen in Oman en hoe strikt deze regels zijn?

Ik kijk uit naar jullie ervaringen en tips over wat het beste te doen.

Groeten,

Bram
 
Met Dubai/Oman heb ik geen enkele ervaring (ook hele administratie niet), maar ik dacht juist dat drones (vooral de batterijen) juist verplicht in handbagage zouden moeten moeten. Is dat bij Emirates echt anders? Ik heb Spark en Mavic Mini naar Fuerteventura meegehad (enige keren drone in vliegtuig) en had ze daar "gewoon" in handbagage, met accu's tussen de 10 en de 40 procent vol. Geen enkel probleem.
 
Laatst bewerkt:
De drone mag in ruim baggage, de accu's moeten mee als handbagage. Als ze erg streng zijn apart verpakt en de polen afgetaped.

Gr
Frank


Verstuurd vanaf mijn VTR-L09 met Tapatalk
 
De drone mag in ruim baggage, de accu's moeten mee als handbagage. Als ze erg streng zijn apart verpakt en de polen afgetaped.

Gr
Frank


Verstuurd vanaf mijn VTR-L09 met Tapatalk

Hi Frank, dank voor je reactie. Verwacht je dat ik problemen krijg als ik de drone ook in handbagage doe, maar de accu’s wel separaat verpakt houd zoals je beschrijft?


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Heeft iemand ervaring met het verzekeren van het toestel zelf. Mijn verzekeringen, Interpolis en centraal beheer Achmea doen dat niet.
Aansprakelijkheidsverzekering van (via..) ING sluit niet-commercieel gebruik van drones niet uit. Een aantal andere aansprakelijkheidsverzekeringen in Nederland ook niet, geloof ik.

Al weet ik niet uit mijn hoofd hoe dat in de genoemde landen zit.
 
Laatst bewerkt:
Aansprakelijkheidsverzekering van (via..) ING sluit niet-commercieel gebruik van drones niet uit. Een aantal andere aansprakelijkheidsverzekeringen in Nederland ook niet, geloof ik.

Al weet ik niet uit mijn hoofd hoe dat in de genoemde landen zit.

Ok, dank je heren!!


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app