Tip voor Smartcontroller

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Remos

Member
Lid geworden
14 okt 2018
Berichten
50
Waarderingsscore
31
Punten
18
Locatie
Twente
Website
www.google.com
Hoi,
ben al een tijdje ook gelukkige bezitter van de smartcontroller.
Het bevalt uitstekend en ik heb geen spijt van deze investering.
Doch twee dingetjes irriteerden mij danig en daar heb ik het volgende op gevonden.

1- De control sticks van de SC vond ik te kort en de bewegingen zijn daardoor te direct.
Ik heb ze langer gemaakt d.m.v. een afstandbusje, M4 draad inwendig/uitwendig en 25 mm lang.
Dit stuur nu echt fijner en veel preciezer.
2- Ook heb ik aan de onderzijde twee oogschroeven M4 draad ingedraaid.
Nu kan ik mijn eigen draagriem hiervoor gebruiken.

Deze materialen kosten bijna niets en zijn bij de meeste bouwmarkten te verkrijgen.

Groetjes André
 
Jouw oplossing met de sticks is een mogelijkheid, ze kunnen echter ook zo geprogrammeerd worden, dat de vliegbewegingen vloeiender worden.



Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Het is zeker een investering maar bevalt het echt goed en veel beter dan op de telefoon??
 
Reactie op de vraag van Menno,

ja het bevalt nog steeds uitstekend, niks geen gehannes meer met het aansluiten van de telefoon waarbij het snoertje mij een doorn in het oog was.
Alles is nu geïntegreerd tot een geheel met de volgende pluspunten:
- zeer handzaam, compact, geen losse onderdelen (waardoor kans op storingen toe neemt), lekker snel opstarten en je kan nu ook sneller op iets reageren,
- mijn telefoon is weer vrij (heel belangrijk),
- accu gaat lekker lang mee en minder last van verschillende weersomstandigheden,
- goed beeld met minder reflecties hoewel ik toch een zonnekap aan het overwegen ben
- je beelden direct op locatie terug zien en je kunt het als monitor gebruiken door een USB stick (of HD) met ander beeldmateriaal op aan te sluiten.
En zo zijn er nog wel meer voordelen op te noemen o.a betere en betrouwbare verbinding enz.

Heb de SC gekocht eind maart, op terugreis van vakantie in Andorra daar was hij nog volop te koop, ongeveer 100 eurie goedkoper, en dan laat je hem niet liggen.
Dus zeker een goede investering en het bevalt echt beter dan met de telefoon.
Alles is nu lekker compact in mijn rugzakkie, (Mavic2, SC, 3xBatt, enz.) voor op locatie en/of vakantie, i'm happy ☺

groetjes André
 
  • Leuk
Waarderingen: Bertjes
Reactie op de vraag van Menno,

ja het bevalt nog steeds uitstekend, niks geen gehannes meer met het aansluiten van de telefoon waarbij het snoertje mij een doorn in het oog was.
Alles is nu geïntegreerd tot een geheel met de volgende pluspunten:
- zeer handzaam, compact, geen losse onderdelen (waardoor kans op storingen toe neemt), lekker snel opstarten en je kan nu ook sneller op iets reageren,
- mijn telefoon is weer vrij (heel belangrijk),
- accu gaat lekker lang mee en minder last van verschillende weersomstandigheden,
- goed beeld met minder reflecties hoewel ik toch een zonnekap aan het overwegen ben
- je beelden direct op locatie terug zien en je kunt het als monitor gebruiken door een USB stick (of HD) met ander beeldmateriaal op aan te sluiten.
En zo zijn er nog wel meer voordelen op te noemen o.a betere en betrouwbare verbinding enz.

Heb de SC gekocht eind maart, op terugreis van vakantie in Andorra daar was hij nog volop te koop, ongeveer 100 eurie goedkoper, en dan laat je hem niet liggen.
Dus zeker een goede investering en het bevalt echt beter dan met de telefoon.
Alles is nu lekker compact in mijn rugzakkie, (Mavic2, SC, 3xBatt, enz.) voor op locatie en/of vakantie, i'm happy ☺

groetjes André

Dank je voor de uitleg Andrè, eerdaags maar 1 bestellen, lijkt me handiger dan steeds de telefoon te gebruiken.