Temporary segregated area (TSA)

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

JvdP

New Member
Lid geworden
27 sep 2021
Berichten
6
Waarderingsscore
2
Punten
3
Leeftijd
38
Locatie
Nederland
Hier is weer zo'n beginnersvraagje ;).
Ik wilde graag gaan vliegen op een locatie waar een TSA is. Ik heb dit vaker gezien maar dan stond er een tijd bij. Nu is de huidige informatie:

SAMENVATTING
Rode zones zijn gereguleerde gebieden met een hoog risico en het gebruik van je drone kan gevaarlijk of verboden zijn.

ACTIVITEIT
OTHER

VERTICALE BEGRENZING
Dit luchtruimgedeelte is beschikbaar tussen het Oppervlak en 5500ft SPS

TIJDELIJK GESEGREGEERD GEBIED (TSA)
Een luchtruim met vastgestelde begrenzingen, waarvoor reserveren is vereist, voor het exclusief gebruik door specifieke gebruikers tijdens een vastgestelde tijd.

GEREGULEERD LUCHTRUIM
Dit luchtruim heeft een specifieke classificatie die van toepassing is op bemande luchtvaart en gevolgen kan hebben voor dronegebruik. Dit hangt af van de lokale wet- en regelgeving. De voorschriften voor dronevluchten verschillen van land tot land. Daarom is dit gebied ter informatie opgenomen. Controleer zelf of je geplande dronevlucht volgens de lokale, provinciale en/of nationale wet- en regelgeving is toegestaan of dat er restricties gelden. Tenzij een dronevlucht hier expliciet is toegestaan, raden we aan je drone hier niet te laten vliegen.

Kan ik het vliegen op deze locatie sowieso vergeten of hoe werkt het?
Tot op heden vermijd ik zulke locaties altijd maar ik wil ook beter gaan begrijpen wat er nu precies staat.
 
Kun je een plek aangeven waar zo'n locatie zich bevindt? Dat geeft wat mee duidelijkheid.
 
Dankjewel. Het is voor mij inderdaad niet geheel eenduidig, maar toch springen deze twee stukjes er volgens mij wel uit:

1632736351012.png
en

1632736380447.png

Ik zou dat interpreteren als: In principe verboden te vliegen, tenzij je een tijdelijke ontheffing op het verbod hebt kunnen regelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ardjoen
Volgens AIP ENR 5.1.4voor EHTSA18;

GND - FL55

Prohibited 04 MAY between - (1730-1830) due to memorial ceremony. Excepted are emergency flights by or on behalf of police, trauma teams or SAR

Verzonden met mijn SM-N960F en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: Arjan Schuw
Hier is weer zo'n beginnersvraagje ;).
Ik wilde graag gaan vliegen op een locatie waar een TSA is. Ik heb dit vaker gezien maar dan stond er een tijd bij. Nu is de huidige informatie:



Kan ik het vliegen op deze locatie sowieso vergeten of hoe werkt het?
Tot op heden vermijd ik zulke locaties altijd maar ik wil ook beter gaan begrijpen wat er nu precies staat.
Godrone is hier nogal summier in zijn aanwijzing, wat helpt in zulke gevallen is de AIP Netherlands (eAIS Package for NETHERLANDS) er op na te lezen. daar vind je bij Part 2 ENROUTE onder ENR 5.1 (PROHIBITED, RESTRICTED AND DANGER AREAS) de omschrijving van o.a. de TSA.
Een TSA komt niet voor in de "Regeling zonering onbemande luchtvaartuigen" ( wetten.nl - Regeling - Regeling zonering onbemande luchtvaartuigen - BWBR0044597) daarom geld de beperking alleen volgens de omschrijving in de AIP Netherlands zoals Peter hierboven al beschreef.
Let op de tijden zijn in GMT (ZULU) = 2 uur verschil (zomertijd op 4 mei) met lokale tijd. Dus is de TSA 18 op iedere 4 Mei is van 1930 t/m 2030 verboden voor alle luchtverkeer m.u.v politie en hulpdiensten.
 
Hartelijk dank. Dus ik zou er gewoon mogen vliegen, alleen niet op 4 mei?

Ik ga me eens verder verdiepen in
AIP.