Temperatuur

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

gijskwaad

Member
Lid geworden
1 mei 2017
Berichten
34
Waarderingsscore
4
Punten
8
Leeftijd
22
Locatie
Arnhem
Hallo, ik heb een vraagje.

Wat is de ondergrens en de bovengrens voor het veilig vliegen van mijn drone? En wat zijn de gevolgd bij een lage of hoge temperatuur?

Alvast bedankt!

Groetjes Gijs
 
Daarnaast is de lucht bij hogere temperaturen minder 'dicht' waardoor de hoeveelheid 'lift' afneemt. Je propellers zullen dus harder moeten werken om het toestel op dezelfde hoogte te houden. Idem geldt voor lage drukgebieden, vliegen op hoogte (al zal de dichtheid binnen de voor drone toegankelijke regionen beperkt zijn) en een hoge luchtvochtigheid. In (zeer) lagere temperaturen is de lucht dikker en de hoeveelheid lift groter, echter verliezen je LiPo's (fors!) aan capaciteit waardoor je vluchtduur afneemt. Doorgaans geldt dat de temperatuur 's ochtends een uur na zonsopkomst het laagst is, en een uur nadat de zon het hoogste punt bereikt heeft (ofwel ergens tussen 1 en 2) de temperatuur het hoogst is.

In het geval van DJI kun je op zowel de website (tabblad Specs) als in de Handleiding (in de Appendix) de Operational Temperature Limits terugvinden van verschillende onderdelen. Mijn ervaring is dat dit andere fabrikanten deze gegevens ook vrij verkrijgbaar maken.