teleurstellende reactie DJI service centre.

Discussie in 'Mavic' gestart door wim de jong, 4 sep 2018.

  1. wim de jong

    wim de jong Member

    Lid geworden:
    14 jun 2018
    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    6
    Enige tijd geleden is plotseling de drone (Mavic pro) neergestort. Het bleek dat de accu stuk was, want ik kreeg er net voordat hij neerging de melding: battery error, stop asap. Maar was te laat, 5 seconden later viel hij als een bakkei naar beneden, ik dacht....gelukkig, in hoog gras, maar gras was wel nat.

    Met de foute accu vloog hij niet meer, batt error, dus daarmee gestopt. Met een andere accu ging eea prima.
    De foute accu voor garantie (de hele handel was 5 weken "oud".) en ik kreeg ook onder garantie een nieuwe accu. Maar toch bleek na verloop van tijd dat de drone erg warm werd, en op een gegeven moment: vision system error, recalibrate. Maar calibreren bleek onmogelijk te zijn, tevens was na 50 minuten vliegen de drone niet meer beet te pakken. Ik dus naar de leverancier (Cameraexpress) en daar constateerde ze ook dat calibreren niet mogelijk was, en de cooling fan draait niet.
    Ik dacht: toch door die val, dus vervolgschade? en de drone werd opgestuurd naar DJI, onder garantie (was nu 8 weken oud)
    Het hele bovenstaand verhaal (was iets uitgebreider) erbij gedaan.
    Reactie DJI: drone heeft waterschade, geen garantie, drone is total loss.

    MAW: daahaag mavic. en het kost € 75,00 om hem terug te krijgen.
    Later toch een coulance melding van cameraexpress dat ik toch de € 75,00 niet hoeft te betalen, dus hij komt toch terug.......
    Toch redelijk teleurgesteld.in de houding van DJI.
     
  2. PHTB

    PHTB Active Member

    Lid geworden:
    29 sep 2017
    Berichten:
    739
    Leuk Bevonden:
    164
    Kan je wel zeggen, waterschade door gras ????
    Zou toch protesteren tegen dit besluit .
    Zeer coulante oplossing cameraexpress.


    Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
     
  3. wim de jong

    wim de jong Member

    Lid geworden:
    14 jun 2018
    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    6
    De mavic is in het service centre in Nederland geweest, (waar weet ik niet ?) via mijn leverancier (cameraexpress)
    Ik heb een vrij uitgebreide email gestuurd naar DJI in Ierland in mijn beste engels, en de hele zaak uitgelegd.

    Ze zijn bereid om een soort second opinion uit te voeren, en ik heb een soort van reparatienummer ( case number) gekregen.
    Tevens een mail waarin werd uitgelegd dat ik een dezer dagen (3-4 bus days) een label van UPS kan verwachten, die uitprinten en dat ik de drone gratis naar hun kan sturen, mbv dat postlabel. De drone dient kaal te zijn, zonder mem kaart, zonder prop, zonder batt, zonder RC, maar met camera klem en cover.
    Tevens hele uitgebreide instructies hoe ik flight records vanuit mijn Android tablet op dropbox kan plaatsen, en hun de link moeten geven.
    Gelukkig nemen ze het serieus.

    Dus vandaag al een account gemaakt van dropbox, en de hele directory erop gezet.
    Nu wachten op bericht UPS met het label.

    To be continued.
     
  4. PHTB

    PHTB Active Member

    Lid geworden:
    29 sep 2017
    Berichten:
    739
    Leuk Bevonden:
    164
    Fantastisch Wim, wellicht toch nog gerechtigheid.
    Ik hoop, dat het voor je uit zal pakken. Good luck


    Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
     
  5. KoenD

    KoenD New Member

    Lid geworden:
    31 aug 2018
    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    3
    Hoi Wil, hoe is het afgelopen? :)
     
  6. PHTB

    PHTB Active Member

    Lid geworden:
    29 sep 2017
    Berichten:
    739
    Leuk Bevonden:
    164
    Hallo Wim,

    Het DJI Repaircentrum zit in Nuth Limburg. Even via Google zoeken en je hebt het adres.


    Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
     
  7. wim de jong

    wim de jong Member

    Lid geworden:
    14 jun 2018
    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    6
    ik heb het label uitgeprint, de drone verpakt in doos, en label erop geplakt.
    UPS heft het opgehaald, en ik heb gezien dat de drone is aangekomen bij DJI. (Via track en trace mbv casenumber dji)

    ik heb ook een melding gekregen dat de link die ik aan dji gegeven heb voor bekijken van mijn dropbox gegevens is gebruikt, dus dji heeft de flightrec bekeken.

    dat was op 14 sep........ik heb nog niets van DJI gehoord. Duurt wel lang, hoor.
     
  8. PHTB

    PHTB Active Member

    Lid geworden:
    29 sep 2017
    Berichten:
    739
    Leuk Bevonden:
    164
    Ja, dat duurt inderdaad wel erg lang. Kan je ze niet mailen of zo ?


    Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
     
  9. wim de jong

    wim de jong Member

    Lid geworden:
    14 jun 2018
    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    6
    volgens het case nummer (kun je de voortgang van de reparatie volgen) zijn ze aan het onderzoeken wat er fout is.
    ik geef ze nog een weekje, dan trek ik eens aan de bel.....
     
  10. Eric

    Eric Active Member

    Lid geworden:
    25 jul 2017
    Berichten:
    184
    Leuk Bevonden:
    60
  11. Eric

    Eric Active Member

    Lid geworden:
    25 jul 2017
    Berichten:
    184
    Leuk Bevonden:
    60
  12. wim de jong

    wim de jong Member

    Lid geworden:
    14 jun 2018
    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik heb afgelopen vrijdags contact opgenomen met DJI per mail hierover.
    Kreeg een dag later, zaterdagmiddag, een mail terug dat ze wachten op mijn antwoord, met de dowenloadlink voor de flightrecords op dropbox.
    Hmmmm, had ik al direct gestuurd, en kreeg zelfs bericht dat de link gebruikt was, maar goed.
    Direct een nieuwe link gemaakt, en zondag direct teruggestuurd per mail.

    Krijg nu onderstaand mailtje terug (volgens mij een google translation)

    ================================
    Hallo en bedankt dat u contact op heeft genomen met DJI EU technical support.
    Bedankt voor uw reactie, ik heb de downloadlink met de "FlightRecord" map naar het analyseteam doorgestuurd voor het analyse.
    Wij zouden het resultaat moeten kennen binnen 5 werkdagen.
    Ik hoop dat ik u voldoende heb geïnformeerd.
    Bedankt voor uw vertrouwen in DJI.
    ================================

    Dus deze week verwacht ik eigenlijk geen antwoord meer.
    Afwachten dus weer, ben hem nu al bijna 5 weken kwijt (???)
    vertrouwen? ze stellen me wel op de proef om het vertrouwen te houden.
     

Deel Deze Pagina