Tegenstrijdige apps

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

DWF

New Member
Lid geworden
27 sep 2019
Berichten
5
Waarderingsscore
1
Punten
3
Leeftijd
58
Locatie
Brugge
Ik zit momenteel in het Zwarte Woud in Duitsland.
Als ik de gebruikelijke Apps bekijk (Airmap, Flysafe, Droniq, FAV forecast) krijg ik op elke app een ander resultaat van vliegen verboden tot geen probleem en vliegen toegelaten.

Wat doe je hiermee?

Verstuurd vanaf mijn SM-A127F met Tapatalk
 
De bronnen van de Duitse overheid zijn volgens mij altijd nog leidend.
Ik heb zelf geen idee wat de officiële bron van de Duitse overheid is.
 
De bronnen van de Duitse overheid zijn volgens mij altijd nog leidend.
Ik heb zelf geen idee wat de officiële bron van de Duitse overheid is.
Martijn, inderdaad.
Ik heb wat opgezocht en zal de drone opgebergd laten.
Bijna alles is verboden. Wegen, natuurparken, bebouwde kom, ergens waar mensen aanwezig zijn (kan wel met toelating), privé eigendom/land (ook wel met toelating...
Goed dat er Europese regelgeving is.


Verstuurd vanaf mijn SM-A127F met Tapatalk
 
Bijna alles is verboden. Wegen, natuurparken, bebouwde kom, ergens waar mensen aanwezig zijn (kan wel met toelating), privé eigendom/land (ook wel met toelating...
Ik ben wel benieuwd waar je deze informatie vandaan hebt.
 
Ik ben wel benieuwd waar je deze informatie vandaan hebt.

Als de drone een camera heeft moet je steeds toelating krijgen.

Heb ondertussen de Duitse app gedownload en getest.
Tot op dit moment nog geen plaats gevonden waar het mogelijk is om te vliegen.



Verstuurd vanaf mijn SM-A127F met Tapatalk
 
Tot op dit moment nog geen plaats gevonden waar het mogelijk is om te vliegen.
Geef eens een voorbeeld / plaatsnaam ?
 
Heel goed lezen DWF. Dan kom je erachter dat het, voor drones beneden de 250gram bijna hetzelfde is als hier….je mag zelfs tot dichter bij vliegvelden vliegen dan hier. Als je een camera of andere opname apparatuur hebt mag je niet vliegen in de buurt van residentiële gebouwen. Net zoals hier. Je mag alleen niet hoger vliegen dan 100 meter. Daar las ik geen uitzondering op.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Oh ja, ik denk dat ze daar een stukje strenger zijn met het vliegen over mensen en natuur


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Heel goed lezen DWF. Dan kom je erachter dat het, voor drones beneden de 250gram bijna hetzelfde is als hier….je mag zelfs tot dichter bij vliegvelden vliegen dan hier. Als je een camera of andere opname apparatuur hebt mag je niet vliegen in de buurt van residentiële gebouwen. Net zoals hier. Je mag alleen niet hoger vliegen dan 100 meter. Daar las ik geen uitzondering op.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
Kan je de pagina aanhalen waar dat staat?
Ik zou zelf voor de toekomst ook graag een referentie hebben ipv zeggen "X op forum Y schreef dat Z" .
 
UAV coach vertoont verouderde informatie

Verzonden met mijn M2101K6G en de Dronepilots.nl app
 
Kan je de pagina aanhalen waar dat staat?
Ik zou zelf voor de toekomst ook graag een referentie hebben ipv zeggen "X op forum Y schreef dat Z" .

Je leest eerst een aantal tegels onder “General Rules” en daarna volgen “German Rules”. En het mag natuurlijk nooit echt ver verouderd zijn want in dat stuk wordt ook verwezen naar de Duitse Overheid.Image1658218280.388356.jpg



Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 

Bijlagen

  • Image1658218308.672771.jpg
    Image1658218308.672771.jpg
    108,8 KB · Weergaven: 13
  • Leuk
Waarderingen: Martijn.Gr
Sorry, twee keer dezelfde. Maar hier heb ik het uit.
De officiële Duitse Site heeft momenteel wat problemen


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Heel goed lezen DWF. Dan kom je erachter dat het, voor drones beneden de 250gram bijna hetzelfde is als hier….je mag zelfs tot dichter bij vliegvelden vliegen dan hier. Als je een camera of andere opname apparatuur hebt mag je niet vliegen in de buurt van residentiële gebouwen. Net zoals hier. Je mag alleen niet hoger vliegen dan 100 meter. Daar las ik geen uitzondering op.

Ik vlieg gewoon op 120 meter hoor in Duitsland. De 100 meter stamt nog uit de oude regelgeving.

flughoe.png
 
OK, dankjewel. Maar wat klopt er dan wel van die regels?
Of anders gezegd, waar haal je de huidige regelgeving op, weet je dat?


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app