Phantom 4 Te veel wind land asap

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

WimT

New Member
Lid geworden
31 dec 2016
Berichten
19
Waarderingsscore
2
Punten
3
Leeftijd
43
Locatie
Utrecht
Hi!

Ik heb een phantom 4 en kreeg een melding dat ik moest landen omdat er te veel wind stond. Word deze melding gegeven omdat hij hierdoor kan neerstorten of omdat hij misschien minder goed bestuurbaar is?

IMG_4103.JPG




Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Als er meer wind staat dan waar -ie tegenin kan vliegen (hold in place), kan -ie nooit meer terug naar “home” komen.
DJI zal daar ongetwijfeld een marge op toegepast hebben, maar als je deze melding krijgt moet je even serieus nadenken over of je überhaupt wilt gaan vliegen. Àls je gaat vliegen, vertrek dan tegen de wind in, zodat je nog kans hebt om terug te komen waarvandaan je vertrokken bent ;)


In theorie komt de praktijk overeen met de theorie
 
Hi! Dank je voor je reactie. Het was windkracht 4 en ik kon met gemak vliegen. De drone kan volgens mij best veel hebben voordat hij uit de lucht komt toch? (Als ik hem in atti zet en ik volle snelheid 180 graden van richting verander dan staat hij bijna verticaal, dit kan hij aan maar bij een beetje wind krijg ik die melding) het zal dus eerder het probleem zijn dat hij niet terug kan komen dan dat hij uit de lucht valt?


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Laatst bewerkt:
Klopt, van veel wind zal ie niet uit de lucht vallen.
Ik heb zelf geen Phantom, maar windje 5 zou die volgens mij toch wel moeten kunnen weerstaan. Misschien dat de software ook nog rekening houdt (lees: een nòg grotere marge aanhoudt) als de wind meer vlagerig is, of zo.

Hoe dan ook, vlieg je met windje mee weg tot 50% batterij, dan kom je niet meer tegen de wind in terug. Dat is in ieder geval iets om rekening mee te houden. Des te meer wind, des te sterker dat effect. Vlieg dus niet wind mee weg over een grote plas water, of zo... ;)


In theorie komt de praktijk overeen met de theorie
 
Ik krijg die melding bijna altijd te zien en ik negeer ‘m standaard. Bij veel wind wel even opletten dat terugvliegen niet tegen de wind in hoeft, om te voorkomen dat je zonder energie komt te zitten, maar verder kan je Phantom echt wel wat hebben.
 
met 30 knopen, op volle zee... over lef gesproken!