Te koop: platform voor dronepiloten en opdrachtgevers | MijnDronePiloot

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

MijnDronePiloot

New Member
Lid geworden
6 jan 2019
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
29
Locatie
Groningen
Hi piloten,

Bij deze bieden wij het online platform MijnDronePiloot aan, de reden van verkoop is dat wij door andere werkzaamheden geen tijd meer hebben voor de doorontwikkeling hiervan, en dat vinden wij zonde! Het betreft een platform voor dronepiloten en opdrachtgevers. Twee jaar geleden zijn wij begonnen met bouwen aan het platform en dat heeft opgeleverd dat wij meer dan 80 dronepiloten in het bestand hebben, goed vindbaar zijn in Google en een volledig werkend platform hebben neergezet.

Het huidige en enige verdienmodel is momenteel dat bij een match de dronepiloot commissie dient te betalen, dit proces is volledig geautomatiseerd. Om het platform verder te ontwikkelen zal en kritisch naar dit verdienmodel gekeken moeten worden. De werking van het platform is heel simpel: de opdrachtgever plaats een opdracht --> de dronepiloot stuurt een offerte in --> de opdrachtgever accordeert de offerte --> dronepiloot voldoet de commissie --> contactgegevens worden verstuurd --> dronepiloot kan vliegen.

What's in the package?
- Volledige platform, inclusief overdracht en uitleg
- Social media (Facebook, LinkedIn, Instagram)
- Social media strategie (die nog niet is uitgerold)
- Connectie met onze programmeur uit India
- Circa 5000 bezoekers per jaar


Op deze manier willen wij iemand hier de mogelijkheid bieden om dit initiatief tot een succes te brengen.
Heb je interesse, stuur je dan een berichtje?

Groet,

Jurian Kerssies & Alwart Sippens
 
Ik ben wel benieuwd naar het aantal geslaagde transacties dat er is geweest in die twee jaar, en het gemiddelde offertebedrag. Kun je daar ook iets over zeggen? Daar zijn potentiële kopers denk ik het meest in geïnteresseerd.
 
  • Leuk
Waarderingen: DDD
Mee eens, echter er is meer.
Welke software, cms? Programmeur India? Wat over updates?Lijkt mij nogal vervelend.
Welke hostingkosten?
Waar komen bezoekers vandaan?
Welke vaste kosten zijn er en hoeveel tijd (werk)heb je nodig om productief te draaien?
Zijn er reeds advertenties geplaatst om de website te promoten.
Hoelang is de site effectief online.
Weinig info van de verkoper...
Waarschijnlijk een website met weinig inkomsten en zwak potentieel als verdienmodel.
Vermoedelijk een website die is gemaakt voor de verkoop of staat te koop omdat het onvoldoende kan opbrengen in zijn niche.
Om commissie te kunnen ontvangen via een betaalprovider zal je waarschijnlijk over een BTW -nummer moeten beschikken.
Misschien eens rondkijken op sitedeals en daar je site te koop aanbieden.
 
  • Leuk
Waarderingen: MijnDronePiloot en DDD
Mee eens, echter er is meer.
Welke software, cms? Programmeur India? Wat over updates?Lijkt mij nogal vervelend.
Welke hostingkosten?
Waar komen bezoekers vandaan?
Welke vaste kosten zijn er en hoeveel tijd (werk)heb je nodig om productief te draaien?
Zijn er reeds advertenties geplaatst om de website te promoten.
Hoelang is de site effectief online.
Weinig info van de verkoper...
Waarschijnlijk een website met weinig inkomsten en zwak potentieel als verdienmodel.
Vermoedelijk een website die is gemaakt voor de verkoop of staat te koop omdat het onvoldoende kan opbrengen in zijn niche.
Om commissie te kunnen ontvangen via een betaalprovider zal je waarschijnlijk over een BTW -nummer moeten beschikken.
Misschien eens rondkijken op sitedeals en daar je site te koop aanbieden.
Het idee voor een marktplaats voor dronepiloten heb ik sinds ik met drones bezig ben (2014) al meerdere keren voorbij zien komen. Ik ben ook wel eens gevraagd om in te stappen bij zo'n platform. Probleem was alleen dat ik nooit heb geloofd in de levensvatbaarheid van zoiets. Om te beginnen was de regelgeving voor beroepsmatig dronevliegen natuurlijk al een enorm probleem, zeker voor de EU droneregels. Daarnaast is mijn ervaring als dronepiloot dan klussen heel vaak moeilijk te begroten zijn. Na het eerste contact wordt het meestal toch een ander soort klus dan aanvankelijk gedacht.

Een ander probleem is dat 'dronepiloot' eigenlijk geen beroep is. Ik bedoel: je maakt video's, of je voert inspecties uit, of je zet drones in voor fotografie; het gaat niet om de drone maar om de toepassing. En dan zit je met een algemeen droneklusplatform eigenlijk al niet goed qua positionering. Zo'n vraag- en aanbodplatform op commissiebasis werkt eigenlijk alleen goed bij vastomlijnde klussen, in een specifiek segment.

Als ondernemer vind ik het overigens lovenswaardig dat het platform is opgericht, er is toch veel tijd gaan zitten in bouw en ontwikkeling. En er lijkt ook veel potentie te zitten in de 'dronesector', de laatste jaren zijn er in ieder geval eindelijk meer mogelijkheden gekomen. Dus wie weet dat het platform alsnog in een behoefte gaat voorzien, en ik hoop van harte dat er zich een koper meldt.
 
Uit mijn jarenlange ervaring weet ik dat dergelijke offerte websites onvoldoende(winst) financieel bijdragen aan de ondernemer/uitbater/webmaster van dergelijk platform.
Misschien dat deze offerte website gaat swingen in een booming niche, omdat het om drones gaat. Daarom zeg ik ''waarschijnlijk zwak potentieel" en "vermoedelijk onvoldoende opbrengsten".

Leuk gebracht.
 
Bedankt voor jullie reacties.

Er zijn vorig jaar 20 geslaagde transacties geweest, daarnaast hebben we een aantal grote klussen binnengehaald die we direct konden toewijzen aan de dronepiloot door de beschikbare database die MijnDronePiloot heeft. Circa 10K omzet in totaal, niet enorm veel maar het betreft ook een start-up gedurende de Coronaperiode. We zijn blij dat we alsnog een paar mooie klanten hebben kunnen binnenhalen, waarbij een offerte van € 7500,-

Voor de duidelijkheid: het gaat echt om een start-up waarbij het nodige bijgeschaafd kan worden. Ik geloof er heilig in dat het platform een succes kan worden wanneer iemand het voor elkaar krijgt om een stroom aan nieuwe opdrachten te genereren. De database met piloten die willen betalen is er al. Daarnaast zie ik nog een tal van andere mogelijkheden om dit platform nog meer winstgevend te maken.

@Max* , wanneer je oprecht geïnteresseerd bent wil ik je vragen graag beantwoorden :)
 
Hey mijndronepiloot,

Ik maak zelf ook nog websites(kunde:html5-css-php-javascript-pyton- c++).
Ik leef daar ook een beetje van, omdat ik normaal niet meer kan meedraaien op de arbeidsmarkt door mijn gebroken rugwervels veroorzaakt door een ongeval, soms een beetje wikken en wegen om arbeidsintensief te kunnen meedraaien bij het runnen/webmaster(en) van websites.

Zelf heb ik geen interesse en ik reageer om nieuwkomers hier op het forum en/of website onervaren leden hier wat info bij te brengen.
Ik ben al bezig met het web en websites half jaren 90, ik had redelijk vroeg al videofilmpjes (bij ons was dit planetinternet via een inbelmodem) op het web geïntegreerd in de tijd waarvan over YouTube nog geen sprake was en je heel wat (dure hardware)apparatuur nodig had om video te kunnen converteren voor online gebruik.

Om het kort te houden, heden is het zeer moeilijk om dergelijke projecten te runnen of in deze moet je echt een (drone)freak zijn die het uiterste kan halen uit deze drone-activiteiten.

Omzet tegenover winst/kosten is belangrijk om te weten.
Stel je maakt stabiel over een periode van twee jaar een netto winst van 500 euro per maand, dan kan je mij aanspreken en zou ik interesse hebben om daar eventueel ongeveer 10.000 euro voor te betalen.

Fijn dat je even reageert,waarvoor dank.
Ik hoop dat je een gepaste koper kunt vinden, anderzijds kun je nog even doorgaan en wat geduldig zijn en zelf verder uitbouwen, ik zeg dit omdat ik weet hoe hard het is om iets winstgevend te maken op het internet anno 2022.

Altijd super dat mensen proberen projecten te starten en daar soms een enorm budget aan besteden.

Cheers max.