Tarot X8-II

Hoi Walter,

Ik heb verder geen ervaring met dit frame, of soortgelijke drones.
Wel kon ik snel op Tarot X8 Heavy Lift Octocopter Frame TL8X000 wat reviews vinden, hier wordt geschreven:
"Feb 06, 2016
I have read that this frame is a bit sloppy and not great for pro use but I have not noticed and issues with frame movement. The only problem that I had was fitting the frame fixings to the arms. The fitting are over sizes for the arms. I found that the only solution was to file down the top and bottom of the fixing so they fitted in side the arms. Not sure why Tarot are unable to machine these correctly! It would cost no more to do it right.. One really great feature was the surface mount cabling and the central power distribution box."
let wel op, dit gaat om de X8 1, niet X8-II.

Toevallig zag ik gister nog een tarot X8 over de kop slaan, maar dit komt toch echt door de gekozen flightcontroller en configuratie, hier heb je vrije keuze in en hoe goed/veilig hij later functioneert heb je min of meer zelf in de hand.

Het frame is helemaal van carbon, de kwaliteit lijkt goed te zijn (wat ik zo lees) dus een crash zal het frame waarschijnlijk wel overleven. De propellers, motoren en je payload hebben het meest te lijden als er iets heel erg mis gaat (want redundantie, octocopter).

zou leuk zijn als je iets van een bouwlog bijhoudt, ik ben erg benieuwd :)
 
Over de II kan ik niets negatiefs vinden. Maar ik ga toch voor de zekerheid navragen bij de leverancier wat het verschil is en of dit probleem is opgelost. Ik hoop in elk geval dat de II een goede basis is. Gelukkig hebben we op mijn werk een aantal mechanical engineers rondlopen en heb ik de mogelijkheid om onderdelen of upgrades te laten frezen of printen. Dus mocht het frame niet helemaal top zijn dan knutselen we gewoon een versie III :)

Wat de flight controller betreft. Mijn voorkeur gaat uit naar een DJI en overweeg een DJI A3 Pro. Of gezien de prijs van de A3 Pro toch eerst een wat goedkopere om mee te beginnen. Misschien dat iemand me kan adviseren?

In eerste instantie maar eens beginnen en oefenen zonder dure camera :)

Ik ga zeker een log bijhouden...