Stitch problemen dji mini 2

Wes56

Active Member
Lid geworden
7 nov 2020
Berichten
135
Waarderingsscore
29
Punten
28
Leeftijd
39
Locatie
Belgie
Beste,

Ik heb mijn probleem al eens aangekaart in mijn discussie 360 panorama lijnen zichtbaar
Maar eigenlijk ging deze niet over dit probleem. Dus toch maar even een nieuwe gestart specifiek over het stitch probleem.
Ik doe dit omdat ik graag info wil van andere mensen met de mini 2 en hoe zij dit ervaren.

Even nog kort mijn probleem:
Toen ik net mijn mini 2 kocht had ik mijn eerste 360 panorama gemaakt via de ingebouwde functie in de dji fly app.
Perfect kunnen stitchen zonder fouten met Microsoft ICE.
Na enkele maanden ben ik er nog verschillende gaan maken (20-tal) maar sedert dan lukt het totaal niet meer om ze deftig te stitchen.
Dan begonnen met Hugin, Autopano giga en zelfs PTGui en overal grote stitch fouten te zien. Sommige heb ik kunnen bijwerken met bijvoorbeeld mask functie in PTGui maar zeer veel werk.

Nu sta ik op het punt of ik de drone ter herstelling ga aanbieden bij dji of niet!
Waarom? Omdat dji beweert, na verschillende malen gemaild te hebben, dat de ingebouwde functie in de dji fly app zelf, ze toch op z'n minst goed moet kunnen stitchen. Helaas zie je daar ook zeer veel fouten op!
Daarom had ik graag geweten hoe andere mini 2 gebruikers dit ervaren met een 360 pano.
Ik wil kunnen bepalen wat normaal is en wat niet.

Enkele voorbeelden van mijn stitch fouten:
 

Bijlagen

  • 1.jpg
    1.jpg
    147,8 KB · Weergaven: 16
  • DJI_0001_stitch fout.jpg
    DJI_0001_stitch fout.jpg
    152,4 KB · Weergaven: 16
  • naad.jpg
    naad.jpg
    259,1 KB · Weergaven: 16

Wes56

Active Member
Lid geworden
7 nov 2020
Berichten
135
Waarderingsscore
29
Punten
28
Leeftijd
39
Locatie
Belgie
Dji gaf me ook al dit antwoord:

Please avoid shooting when wind is strong. While taking a panoramic shot, keep the aircraft still. Please try shooting in an environment without wind and then check if the stitching is still abnormal.
Try shooting in an environment without wind after gimbal calibration and IMU calibration.
Please format the microSD card or use another mobile phone for shooting. Before formatting the microSD card, please back up the data.
Refresh the firmware and try shooting again.

If the issue persists, we suggest sending back the aircraft for further testing.


Enkel de SD kaart opnieuw formateren heb ik nog niet gedaan.
 

Wes56

Active Member
Lid geworden
7 nov 2020
Berichten
135
Waarderingsscore
29
Punten
28
Leeftijd
39
Locatie
Belgie
Blijkbaar ben ik de enige die deze best wel grote stitch fouten ervaar met de mini 2 ?