Sparks vallen uit de lucht

Discussie in 'Spark' gestart door Eric, 2 aug 2017.

1. Eric

Eric New Member

Lid geworden:
    25 jul 2017
    Leuk Bevonden:
    2
    Weet iemand al iets mbt de vele vele berichten dat de sparks massaal uit de lucht vallen?
    En vliegt iedereen die een spark heeft gewoon ermee, of wachten op nieuwe update?

Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app

2. wdejager

wdejager Administrator
    Medewerker

Lid geworden:
    4 jul 2016
    Leuk Bevonden:
    121
    Ik had er op Dronewatch al een artikel aan gewijd (zie DJI onderzoekt meldingen van uit de lucht vallende Sparks), maar heb zelf tijdens het maken van mijn review nergens last van gehad.

DJI heeft zojuist wel een nieuwe firmware update voor de Spark en optionele controller uitgebracht. Mogelijk zijn hierin ook stabiliteitsverbeteringen doorgevoerd.

3. Eric

Eric New Member

Lid geworden:
    25 jul 2017
    Leuk Bevonden:
    2
    Hoi wiebe
    Bij mij gebeurde het helaas juist na de laatste update 01000500 en remote zegt ook latest firmware , dji go app ook updated.
    Moet maar even afwachten of er nog een update komt, ik verwacht het wel, want op hun forum lijkt het wel dat ieder uur eentje naar beneden komt

4. wdejager

wdejager Administrator
    Medewerker

Lid geworden:
    4 jul 2016
    Leuk Bevonden:
    121
    Hmmm, da's niet best. Wat gebeurde er precies in jouw geval?

5. Eric

Eric New Member

Lid geworden:
    25 jul 2017
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik kreeg zoals velen op forum dji bovenstaande melding. Spark ging opeens in atti . Geen no fly zone geen interferences en had compass gecalibreerd voor het vliegen.Kon hem gelukkig op de grond zetten. Heb melding gemaakt en logs op gestuurd naar dji. Nog niets gehoord. Maar wil wel alle sparkvliegers waarschuwen dat dit( zoals bij velen in de wereld) zomaar kan gebeuren. Ik laat de spark even op de grond totdat er duidelijkheden
    Zie hier beneden screenshot dji go

6. Eric

Eric New Member

Lid geworden:
    25 jul 2017
    Leuk Bevonden:
    2
  7. wdejager

wdejager Administrator
    Medewerker

Lid geworden:
    4 jul 2016
    Leuk Bevonden:
    121
    Die melding ('WorkingIMUencounterSheadingException') kom ik inmiddels meer tegen, ook op bepaalde Facebookgroepen. Iets om de gaten te houden dus. Ik sprak overigens onlangs met een grote dronedealer en die heeft nog geen klachten gehad van klanten.

8. Gyro

Gyro New Member

Lid geworden:
    16 jul 2017
    Leuk Bevonden:
    0
    Drop werd bij mij veroorzaakt door het overschrijden van de treshold van een van de batterijcellen.
    Normaal gezien zou dat een melding moeten trigeren waarin verklaard word dat de power naar de motoren tijdelijk gereduceerd word.
    Dit komt voor als je heel snelle bewegingen uitvoerd zoals bijvoorbeeld zeer snel stijgen.
    Kan volgens mij opgelost worden door deze treshold te verhogen of door de functie te laten werken zoals dat hoort (zie andere dji toestellen na phantom3).

Deel Deze Pagina