Sparks vallen uit de lucht

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Travel and Drones

Well-Known Member
Lid geworden
25 jul 2017
Berichten
658
Waarderingsscore
486
Punten
63
Locatie
Purmerend
Weet iemand al iets mbt de vele vele berichten dat de sparks massaal uit de lucht vallen?
En vliegt iedereen die een spark heeft gewoon ermee, of wachten op nieuwe update?


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: GeeJee
Ik had er op Dronewatch al een artikel aan gewijd (zie DJI onderzoekt meldingen van uit de lucht vallende Sparks), maar heb zelf tijdens het maken van mijn review nergens last van gehad.

DJI heeft zojuist wel een nieuwe firmware update voor de Spark en optionele controller uitgebracht. Mogelijk zijn hierin ook stabiliteitsverbeteringen doorgevoerd.
 
Hoi wiebe
Bij mij gebeurde het helaas juist na de laatste update 01000500 en remote zegt ook latest firmware , dji go app ook updated.
Moet maar even afwachten of er nog een update komt, ik verwacht het wel, want op hun forum lijkt het wel dat ieder uur eentje naar beneden komt




Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Ik kreeg zoals velen op forum dji bovenstaande melding. Spark ging opeens in atti . Geen no fly zone geen interferences en had compass gecalibreerd voor het vliegen.Kon hem gelukkig op de grond zetten. Heb melding gemaakt en logs op gestuurd naar dji. Nog niets gehoord. Maar wil wel alle sparkvliegers waarschuwen dat dit( zoals bij velen in de wereld) zomaar kan gebeuren. Ik laat de spark even op de grond totdat er duidelijkheden
Zie hier beneden screenshot dji go




Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
7833dcf844d2253df1f5b7f32cbe07d2.jpg
 
Die melding ('WorkingIMUencounterSheadingException') kom ik inmiddels meer tegen, ook op bepaalde Facebookgroepen. Iets om de gaten te houden dus. Ik sprak overigens onlangs met een grote dronedealer en die heeft nog geen klachten gehad van klanten.
 
Drop werd bij mij veroorzaakt door het overschrijden van de treshold van een van de batterijcellen.
Normaal gezien zou dat een melding moeten trigeren waarin verklaard word dat de power naar de motoren tijdelijk gereduceerd word.
Dit komt voor als je heel snelle bewegingen uitvoerd zoals bijvoorbeeld zeer snel stijgen.
Kan volgens mij opgelost worden door deze treshold te verhogen of door de functie te laten werken zoals dat hoort (zie andere dji toestellen na phantom3).