Sommige Tablets passen ook in de Mavic

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Jeroen van Craaikamp

Active Member
Lid geworden
12 sep 2016
Berichten
292
Waarderingsscore
85
Punten
28
Leeftijd
58
Locatie
Amstelveen
Liep tegen een videootje aan waarin wordt uitgelegd hoe je een iPad Mini -zonder extra accessoires/aanpassingen- aan de Remote van de Mavic Pro kan koppelen.


Ik heb geen idee of de iPad Air-2 of Androids ook op deze manier aangesloten kunnen worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: RobRob
Werkt nu wel! Ik heb een Ipad air 2 en ik ben bang dat het niet gaat passen. Als het wel zo blijkt te zijn vraag ik me af of je de remote nog wel fatsoenlijk vast kunt houden. je handen staan wel erg ver naar voren. Ergonomisch niet bevordelijk.
 
Zowiezo kun je je tablet er aan gaan hangen, er zijn al tal van 3D geprinte mallen of gratis zelf te printen files te vinden. Deze hebben de vorm van een telefoon met een standaard tablethouder erop geschroefd.. Super!



Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Inderdaad Vincent. Nog eenvoudiger, alle beschermhoezen voor telefoons hebben de vorm van telefoon. Toevalligerwijs ;)
Ik heb gezien dat iemand met klittenband een telefoonhoes aan zijn tablet bevestigd had en de telefoonhoes weer in de houder van de controller, opgelost.
 
  • Leuk
Waarderingen: Vincent Robbesom
Dus... Ik tel even op.. Ik haal bij de action een tablet houder en regel een stevige telefoonhoes op de markt.. schroef deze aan elkaar en voila..
Ik kan hiermee leven :-D
 
Dus... Ik tel even op.. Ik haal bij de action een tablet houder en regel een stevige telefoonhoes op de markt.. schroef deze aan elkaar en voila..
Ik kan hiermee leven :-D
Dat is wel het idee, ja.
Er staat een how-to filmpje op YouTube, maar het idee is je wel duidelijk volgens mij.

Het enigste aandachtspunt is dat de houder, waar de telefoon in gaat, stevig genoeg moet zijn om het hele boeltje aan te kunnen.

Verzonden met mijn SM-G357FZ en de Dronepilots.nl app
 
Ik heb mijn Go-Pro harnas genomen en een Tablet Houder van de DJI Inspire-1 RC op de GO-PRO Connector geplakt. De Tablet hangt nu op mijn buik. Ik gebruik de curled USB cable die ik ook voor de Inspire gebruik en die prik ik onder in de Mavic controller. RC van Mavic weegt niks. Gewicht van Ipad hangt in de GO-Pro. Werkt staand en zittend.

2016-11-08%20at%2016-37-43.jpg


Mijn Iphone 6 telefoon zit al in een quadlock mount. Mijn volgende knutsel werk wordt dus gebaseerd op een QuadLock Universal Adapter die ik op mijn IPAD Air-2 ga plakken. Daarna kan ik alle kanten op bijv. door de window mount met suction cup te gebruiken (het bijgeleverde schoteltje kan gemakkelijk aan een tuig worden gemonteerd) of de generic mount gewoon ergens op te plakken. Let wel: ik kan dat redelijk betaalbaar doen omdat ik eigenlijk alles van quadlock al gebruikte. Ik hoef alleen maar de universal adapter voor de ipad te kopen. Leuke bijkomstigheid: Ik kan de Ipad daarna met de Quadlock ook in de auto op het raam plakken (bijv. met TomTom).

QLA_UNI_2048x2048.jpeg

car-mount5_dbbb4deb-0768-4a2d-954a-fa187bf05eb3_2048x2048.jpeg

wall_mount_twin_pack_2048x2048.jpeg
 
Sinds de phantom-2 gebruik ik 7-10" schermpjes met Camerabeeld en Telemetry data. Eerst waren het analoge schermpjes en sinds de lightbridge gebruik ik grote iPad's. Ik heb even een tijdje gespeeld met de iPhone 6plus en de standaard iPhone maar dat beviel me niet omdat er dan te veel info per vierkante centimeter scherm wordt getoond. De Mavic Controller biedt -zonder aanpassing- geen mogelijkheid om iPAD Air of groter te mounten.

Vandaar dat ik al e.e.a. zelf in elkaar geknutseld heb (zie boven). Gelukkig hoef ik niet van mijn geknutsel te leven, er blijken namelijk mensen te zijn die een stuk handiger zijn. Ik vond bijgaande video en heb de 3 verschillende mounts maar meteen besteld. Als ik ze binnen heb zal ik jullie laten weten hoe ze mij bevallen.

 
  • Leuk
Waarderingen: Jurgen Kramer
Ik ben benieuwd naar je bevindingen. Wat ik me vooral afvraag, of je er geen last van hebt dat je het schermpje van de controller zelf niet meer kunt uitlezen. Ik ben in overweging mijn bebop 2 + skycontroller in te ruilen voor de mavic.
 
Ik ben benieuwd naar je bevindingen. Wat ik me vooral afvraag, of je er geen last van hebt dat je het schermpje van de controller zelf niet meer kunt uitlezen. Ik ben in overweging mijn bebop 2 + skycontroller in te ruilen voor de mavic.

Alles wat er op het RC schermpje staat, staat ook op het iPad scherm. Je hoeft de RC dus niet te zien. Met mijn zelf in elkaar geknutselde GoPro harnas bediende ik de controller ook onder/achter mijn ipad en dat ging prima.

De reden dat ik deze mounts goed vind is dat het losse kwaliteitsonderdelen zijn die men slim aan elkaar heeft geknutseld: een stevig aluminum plaatje, een stevige ball tripodmount en een losse tablet klem met 3/8" schroef. Als de mount me niet (meer) zou bevallen, dan kan je deze gemakkelijk uit elkaar halen en dan kan je de onderdelen met een kleine aanpassing ook voor andere toepassingen (op de fiets, in de auto) gebruiken.

Als het scherm niet op de goede plek zit, dan kan ik altijd nog een JOBO gorilla arm op de aluminium plaat monteren, waardoor de tablet achter/onder de RC komt te zitten.