Q500 Software wel of niet updaten?

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Kevin Schluter

New Member
Lid geworden
9 sep 2016
Berichten
5
Waarderingsscore
1
Punten
3
Leeftijd
39
Leuk een nieuw forum! En nog geen berichten... iemand moet de eerste zijn. ;)

Ik heb in april 2016 de Yuneec Q500 gekocht. In eerste instantie met de GoPro gimbal en later daar de CGO3 camera erbij gekocht.

Bij de winkel RC Racing Twente kreeg ik het advies om niet de software in de drone of de controller te updaten. De kans op een storing was dan heel groot.

Is dit ook zo?
Zijn er grote risico's aan het updaten?
Waar moet ik zeker opletten bij updaten?

Graag tips!

Mvg
Kevin Schluter
(Hobbymatig drone vlieger)
 
Interessante vraag (en welkom op het forum)!

Dankzij firmware-updates blijft je drone up to date en in sommige gevallen wordt er zelfs extra functionaliteit toegevoegd middels dergelijke updates. Ook kan het zijn dat er problemen worden verholpen. Om die reden is het zeker zinnig om te updaten.

Het komt echter ook voor (en dit is eigenlijk bij alle merken het geval) dat er met een firmware update nieuwe bugs worden geintroduceerd. Daarom is het verstandiger om na het uitkomen van een nieuwe firmware even de fora in de gaten te houden, om te zien of andere gebruikers (die al wel hebben geupdate) problemen rapporteren.

Er zijn ook mensen die niet willen updaten omdat dan bijvoorbeeld het aantal nofly-zones in het geheugen van de drone wordt uitgebreid. Na een update kun je dan ineens niet meer vliegen op plekken waar dat eerst wel kon. Je moet je alleen afvragen of je dat moet willen, vliegen op plekken waar dat eigenlijk niet mag..

Kortom: er zitten diverse kanten aan het verhaal. Mijn advies is wel updaten, maar niet meteen na het uitkomen van een firmware update.
 
Ik weet niet welke firmware er nu op je toestel zit, maar ik heb de mijne wel gedaan en geen problemen ondervonden. Er zijn updates voor de camera en voor het toestel trouwens.
 
Updaten is zeker een goed ding om te doen. En misschien ook wel een must om alle verbeteringen in de software van de drone te hebben.
 
Het is inderdaad verstandig om eerst de ervaringen met een update af te wachten mits jouw toestel nu netjes vliegt. Als hij dat niet doet uiteraard wel gelijk een update. Ook is het verstandig om elke update op te slaan op jouw PC. Ook al installeer je hem niet. Dan heb je hem en kan je later(als je een hele poos niet update) altijd nog een firmware uitkiezen. Wat ik wel begrepen heb is dat als je de quadcopter update ook wel altijd de zender moet updaten anders kunnen die twee wel eens conflicten geven
 
Heren,

Dank voor jullie info. Ik ga op zoek naar de diverse updates!

Gr Kevin