sneller dalen?

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Roger Happel

New Member
Lid geworden
20 sep 2019
Berichten
4
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
58
Locatie
Badhoevedorp
Ik ben de bezitter van de Mavic 2 Pro.
Het valt mij op dat het stijgen veel sneller gaat dan het dalen.
Is er een instelling waardoor je het dalen sneller kan laten gaan?
Dus niet door de Drone uit te zetten in de lucht ;)
 
Er is een reden dat ie niet snel wil dalen. Google maar eens op "Wobble of Death drone" (drone moet erbij, anders zie je in het begin alleen resultaten over de inherent instabiele Jeep).
Het komt er op neer dat je alle lift (en dus controle) verliest wanneer je in je eigen propwash daalt.
Wat je er aan kunt doen is m in de sport mode zetten en in een spiraal naar beneden duiken. Dan daal je echt snel. Maar pas op: recovery van die spiraal moet weer heel geleidelijk, anders kom je alsnog in een Wobble of Death situatie terecht. En dat is dan op een hoogte dat je er zeker niets meer aan kunt veranderen...
 
Er is een reden dat ie niet snel wil dalen. Google maar eens op "Wobble of Death drone" (drone moet erbij, anders zie je in het begin alleen resultaten over de inherent instabiele Jeep).
Het komt er op neer dat je alle lift (en dus controle) verliest wanneer je in je eigen propwash daalt.
Wat je er aan kunt doen is m in de sport mode zetten en in een spiraal naar beneden duiken. Dan daal je echt snel. Maar pas op: recovery van die spiraal moet weer heel geleidelijk, anders kom je alsnog in een Wobble of Death situatie terecht. En dat is dan op een hoogte dat je er zeker niets meer aan kunt veranderen...


Wow, dank je wel Eric-Jan,

Dat is dus best nog een dingetje "Wobble of Death".
Ik had er nog nooit over gehoord. Ik vond het alleen vreemd dat je in 'no time' op de 100 meter hoog zit, en het ongeveer 4x zo lang duurt voordat de Drone weer veilig geland is....
Ik ga het gevaar niet opzoeken, en hoe er gewoon rekening mee dat het altijd lang duurt voordat de Drone beneden is.
Toch zal er verschil zijn tussen dalen, terwijl de Drone stil hangt, of dalen met een drone op snelheid denk ik dan...
 
Spiralen in Sport Mode gaat inderdaad het snelste. Doe ik best vaak.
 
Ook gewoon rechtuit vliegen helpt er tegen. Het gaat er om dat je voorwaartse (of zij- of achterwaartse ) snelheid hebt, zodat de juist door de props weggeduwde lucht zich niet meer recht onder de props bevindt. In principe: hoe meer voorwaartse snelheid, hoe steiler de daalhoek kan zijn.
Spiraleren helpt op twee manieren: het drukt de lucht opzij uit de weg en je kunt dat in een meer beperkte ruimte doen.

Wel even een paar keer oefenen en niet in de volautomatische stand, want dan beschermt je flightcontroller je te veel tegen jezelf


In theorie komt de praktijk overeen met de theorie
 
Ook gewoon rechtuit vliegen helpt er tegen. Het gaat er om dat je voorwaartse (of zij- of achterwaartse ) snelheid hebt, zodat de juist door de props weggeduwde lucht zich niet meer recht onder de props bevindt. In principe: hoe meer voorwaartse snelheid, hoe steiler de daalhoek kan zijn.
Spiraleren helpt op twee manieren: het drukt de lucht opzij uit de weg en je kunt dat in een meer beperkte ruimte doen.

Wel even een paar keer oefenen en niet in de volautomatische stand, want dan beschermt je flightcontroller je te veel tegen jezelf


In theorie komt de praktijk overeen met de theorie
Duidelijk verhaal. Het was me al opgevallen dat hij inderdaad sneller daalt als die al in voorwaardse beweging is. Nu begrijp ik ook hoe het zit
 
Wobble of Death, kan nog simpler op gelost worden. Je monteerd extra props die korter zijn als de hoofd prop. Hoe ziet de opsteling props er uit zie foto. Tevens is de vliegtijd op een batterij ook langer hier door. En is je drone een stuk sneller . Deze f450 haalt de 120 km wel .

De drone waar ik nu mee bezig ben en vliegt nu met de motoren opzijn kop zeer goed. Deze constructie nog niet toegepast om dat landen eigenlijk wel snelgenoeg gaat . Maar kan me zelf dat dit uiteraard weer een nieuwe test word hoe het vliegt op zijn kop met dubbele props

Verzonden met mijn SM-G955F en de Dronepilots.nl app
 

Bijlagen

  • 20190926_190845.jpeg
    20190926_190845.jpeg
    95 KB · Weergaven: 59
Laatst bewerkt:
Maar misschien een rare vraag! Waarom zou je willen dat je drone sneller daalt! Mijn denkwijze is dan “sneller is oncontroleerbaarder”
Ik vlieg met een MP1 en heb nog nooit het gevoel gehad dat hij sneller zou moeten dalen!


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Het is niet willen maar kunnen. Bijvoorbeeld als je batterij heel critisch word. Of vliegtuig in de buurt. Geloof me soms moet je echt knijpen met je billen om dat dat ding omlaag moet en je het idee heb dat hij gewoon niet wilt zo traag. Tevens wil ik er wel bij zeggen dat deze landing een auto land was de controller een radiolink mini pix heb ik zo geprogrameerd zo anel te kunnen landen. Dat lukte met enkele props niet op deze
manier
Maar misschien een rare vraag! Waarom zou je willen dat je drone sneller daalt! Mijn denkwijze is dan “sneller is oncontroleerbaarder”
Ik vlieg met een MP1 en heb nog nooit het gevoel gehad dat hij sneller zou moeten dalen!


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app

Verzonden met mijn SM-G955F en de Dronepilots.nl app
 
Laatst bewerkt:
Wobble of Death, kan nog simpler op gelost worden. Je monteerd extra props die korter zijn als de hoofd prop. Zie even filmje gemaakt door mijn dochter hoe snel een landing zonder problemen dan gaat recht naar beneden. Hoe ziet de opsteling props er uit zie foto. Tevens is de vliegtijd op een batterij ook langer hier door. En is je drone een stuk sneller . Deze f450 haalt de 120 km wel
Bekijk bijlage 1073

De drone waar ik nu mee bezig ben en vliegt nu met de motoren opzijn kop zeer goed. Deze constructie nog niet toegepast om dat landen eigenlijk wel snelgenoeg gaat . Maar kan me zelf dat dit uiteraard weer een nieuwe test word hoe het vliegt op zijn kop met dubbele props

Verzonden met mijn SM-G955F en de Dronepilots.nl app

Locatie om te dronen lijkt mij niet echt ideaal als voorbeeld op dit forum



Owner Dutch-Droneflights.nl
Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Dit zijn de regels : de vlucht wordt niet uitgevoerd boven gebieden met aaneengesloten bebouwing of kunstwerken, industrie- en havengebieden daaronder
begrepen dan wel boven mensenmenigten of boven spoorlijnen of voor motorrijtuigen toegankelijke verharde openbare wegen,
met uitzondering van wegen in 30 km-zones binnen de bebouwde kom en wegen in 60 km-gebieden buiten de bebouwde kom"


Het was niet boven bebouwing en 30km zone lees de regels voor je schelde gaat. Links huizen en rechts open gebied nergens anders dan in dat gebied vloog de drone. Effe zelf de regels leren voor je iemand denkt uit te kafferen. Want juist de mensen die de regels denken te kennen verzieken de boel. Tevens is het ook zo dat ik zeker weet dat de mensen die wel hier wonen er geen probleem mee hebben als ik even een drone hier op laat. Ook al mag het ga ik alsnog geen mensen iriteren zoek ik wel een andere plek. En tevens zijn ze hier in de Gemeente niet zo moeilijk vliegen hier mits het zich aan de overheid regels voldoet heb je geen gezeik. Forum Infopolitie
Dit is een prachtig voorbeeld hoe eikels het plezier van goedwillende en zich aan de regels houdende hobbyisten verzieken.
Chris

Verzonden met mijn SM-G955F en de Dronepilots.nl app
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Sjakie