Smeren motoren mini 1

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Drone2

Active Member
Lid geworden
24 apr 2020
Berichten
171
Waarderingsscore
34
Punten
28
Locatie
Delft
Vraagje hoe en waarmee smeren jullie de motoren van bv de mini 1
 
niemand smeert zijn motoren?? of het is niet nodig??
je komt er in ieder geval niet achter via deze site.

groet
 
Ik had er eerlijk gezegd nog nooit bij stilgestaan.
Wel heb ik naar aanleiding van jouw vraag eens rondgekeken op het web en daar kwam ik het wel eens tegen. Maar dan ging het steeds over de draaiende onderdelen van grotere elektromotoren.
 
Ik had er eerlijk gezegd nog nooit bij stilgestaan.
Wel heb ik naar aanleiding van jouw vraag eens rondgekeken op het web en daar kwam ik het wel eens tegen. Maar dan ging het steeds over de draaiende onderdelen van grotere elektromotoren.
Ik neem aan dat alle motoren groot of klein met lagers zo af en toe gesmeerd moeten worden, mijn oude hubsan drone smeerde ik regelmatig met Silicone spray, denk dat ik daarmee de mini ook maar mee gaan smeren.
bedankt voor je reactie SnitserNL
 
  • Leuk
Waarderingen: SnitserNL
Persoonlijk zou ik niet gaan smeren in die brushless motoren. Het staat namelijk nergens in de handleiding van de nieuw gekochte DJI drone.
En het zou er wel in staan wanneer ‘niet smeren’ problemen zou opleveren want dan kost het DJI geld namelijk.
Wanneer je meer zekerheid wilt hebben, is contact opnemen met DJI natuurlijk het beste.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Oud draadje (2008) op het modelbouwforum over het smeren van borstelloze motoren.
 
  • Leuk
Waarderingen: RGM
Haha, dat is wel een heel oud draadje maar dat bedoel ik ook. Dichte stofvrije lagers hoef je, kun je en mag je ook niet smeren.
Bedankt voor de aanwijzing.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
niet smeren ten eerste zijn het geen open lagers ten tweede er blijf alleen zand en stof aan plakken
 
Oké bedankt voor de reacties, lijkt mij duidelijk nu we gaan niet smeren.