Smart Controller - DJI Fly App onverwacht op zwart tijdens vlucht.....

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Ik land altijd manueel , Rth gebruik ik alleen in noodgevallen.
Bij mij is al een aantal keren mijn I-pad op onverklaarbare wijze op zwart gegaan , vervolgens ook met een andere I-pad gebeurde dit . Niemand wist een oorzaak of oplossing, toen een goedkoop Android tablet er aan gekoppeld en sindsdien geen uitval van scherm meer gehad . (Mavic Pro)
Op de Goggels blijft hij dan wel actief .
 
Gisteren een smart controller aangeschaft om het "gedoe" met de telefoon kwijt te zijn. Persoonlijk vind ik het wel vreemd als je met de smart controller verbinding kwijt raakt. De basis verbinding met OCUSync 2.0 is gebaseerd op dezelfde techniek in het 2.4 GHz. en de 5.8 GHz platforms als in de standaard controllers. Heeft het wel gelegen aan de Smart Controller of zijn er geen andere zaken die de storing veroorzaakt hebben zoals, een zendmast voor de mobiele telefoons of een andere zendmast ?
 
n.a.v. bericht van Johan de B.: verlies van connectie tussen controller en drone, als je op minder dan 300 meter vliegt van een GSM-mast, is mij ook al een keer overkomen. Daarom denk ik dat het op zwart gaan van de smart controller dezelfde oorzaak kan hebben.
Ik overwoog ook een smart-controller aan te schaffen, maar nu ik hoor van de problemen met zo'n duur ding zie ik er toch maar van af.
 
n.a.v. bericht van Johan de B.: verlies van connectie tussen controller en drone, als je op minder dan 300 meter vliegt van een GSM-mast, is mij ook al een keer overkomen. Daarom denk ik dat het op zwart gaan van de smart controller dezelfde oorzaak kan hebben.
Ik overwoog ook een smart-controller aan te schaffen, maar nu ik hoor van de problemen met zo'n duur ding zie ik er toch maar van af.
Hallo Rowiri,

Ik heb al 81 vluchturen en legde ondertussen haast 900 km af met mijn smart controller en mijn Mavic pro 2 en had dit probleem slechts 2 keer voor. In beide gevallen keerde de drone van zelf terug en was ik zelfs in staat om de RTH af te breken met de controller eens de drone binnen mijn gezichtsveld terecht kwam. Het camerabeeld bleef op zwart, maar de drone kon ik op zicht perfect besturen. Het probleem met de smart controller valt dus mijns inziens serieus mee. Het is in eerste instantie schrikken, maar sinds ik weet dat ik niet alle controle kwijt ben, is het minder zorgwekkend en volgens mij nog steeds veel veiliger dan via de smartphone vliegen … maar daarover moet iedereen zelf zijn mening vormen.

Groetjes,
Riho
 
Tijdens een vlucht (1x met Mavic Pro en 1x met Mini 2) heb ik tot twee keer toe dat tijdens vlucht de Smart Controller op zwart gaat en de DJI Fly app opnieuw moet starten en re-connecten.....

Iemand hier ook onbedoeld ervaring mee?

Direct na weer starten van DJI Fly app (ondertussen rustig blijven wat niet altijd meevalt) re-connecten met drone, wat ene keer wel goed lukt, de andere keer niet. In het laatste geval de "home-knop" ingedrukt wat dan weer wel goed werkt - halverwege toch weer beeld waarbij ik de home-actie kan afbreken en weer verder vliegen........

Ik kan niet zo snel iets als oorzaak aanwijzen. Beide keren van te voren voor het vliegen alle firmware gechecked en evt. ge-upgrade.

Feedback wordt gewaardeerd.
Roel
vraagje, misschien staat het antwoord al ergens maar heb ik het gemist, kun je de smart controller ( RM330) dus ook koppelen aan de Mini2 en mogelijk ook aan de Air 2S??
 
Ik weet dat dit een oud Topic is, maar heb toch een vraagje over het op zwart gaan van de smart controller...
Heeft iemand wel eens contact opgenomen met DJI ?

Kan mij namelijk niet voorstellen dat dit probleem bij DJI nieuw is. En misschien hebben ze een passende oplossing waar wij alleen maar naar zitten te gissen...
 
Ik heb pas kort een Mavic 3 Classic drone met een smart controller met groot scherm en heb er nog geen negatieve ervaring mee opgedaan. Maar als het wel gebeurt zal ik het zeker hier melden.
 
Tijdens een vlucht (1x met Mavic Pro en 1x met Mini 2) heb ik tot twee keer toe dat tijdens vlucht de Smart Controller op zwart gaat en de DJI Fly app opnieuw moet starten en re-connecten.....

Iemand hier ook onbedoeld ervaring mee?

Direct na weer starten van DJI Fly app (ondertussen rustig blijven wat niet altijd meevalt) re-connecten met drone, wat ene keer wel goed lukt, de andere keer niet. In het laatste geval de "home-knop" ingedrukt wat dan weer wel goed werkt - halverwege toch weer beeld waarbij ik de home-actie kan afbreken en weer verder vliegen........

Ik kan niet zo snel iets als oorzaak aanwijzen. Beide keren van te voren voor het vliegen alle firmware gechecked en evt. ge-upgrade.

Feedback wordt gewaardeerd.
Roel
Ik heb Eén Mavic 3 pro en heb er nu na een jaar continu last van. 5 keer op 1 dag