Slecht signaal Drone mavic 3 Classic

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Op de Bult

New Member
Lid geworden
22 dec 2021
Berichten
12
Waarderingsscore
3
Punten
3
Leeftijd
72
Locatie
Norg
Hallo,
Ik heb een DJI mavic 3 Classic, wat mij de laatste tijd opvalt, dat als ik ongeveer 350 meter wegvlieg op 115 meter hoogte, mijn signaal slecht/weg valt.
Hebben jullie enig idee waar dat aan kan liggen.
Met vriendelijke groeten
Lambert.
 
Ik had afgelopen week een soortgelijk probleem met mijn Mini 2, in een landelijk gebied waar nauwelijks verstoring kan optreden. Dit was mijn eerste vlucht na de laatste firmware- en app-update. Had jij ook kort ervoor een update uitgevoerd?
 
Dat klopt. Na de update is het begonnen.
 
Ik heb de afgelopen week op advies van DJI de firmware via de DJI Assistant 2 software opnieuw geïnstalleerd, en vanmiddag met het mooie weer kunnen testen.
Voor mij heeft dat gewerkt. Ik heb nu geen problemen meer.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Droney77
Vraag, hoe installeer je de firmware software voor de Dji Mavic 3 Classic opnieuw. Je zegt via Dji assistent 2 hoe kom ik daar?
 
De DJI Assistant 2 software (consumer drones) vind je hier: DJI Assistant 2 (Consumer Drones Series) - Download Center - DJI
Deze versie heb ik gebruikt voor de DJI Mini 2, en zo te zien heb jij die ook nodig voor de Mavic 3 Classic.



1681542440409.png


Als je deze software hebt geïnstalleerd en opgestart (en ingelogd op jouw DJI account) sluit je de drone aan op je pc m.b.v. de meegeleverde USB-kabel en start je de drone op.
Als het goed is wordt de drone herkend en kun je klikken op het getoonde label (in mijn geval dat van de Mini 2),

1681543339965.png


en kom je automatisch in het scherm met de op de DJI servers beschikbare firmware list:
1681542866951.png
Op dit moment zie ik dus 2 beschikbare firmware versies: V.01.07.0200 en de vorige versie V01.06.0200.
Achter de nieuwst geïnstalleerde versie (Current) staat een knop 'Refresh'. Hier kun je op klikken (Refresh) en de firmware wordt dan opnieuw geïnstalleerd/gerefreshed. Volg verder de aanwijzingen op het scherm en breek het niet af. Het kan soms iets meer tijd kosten.


Disclaimer:
Deze procedure heb ik gevolgd op aanraden van DJI Support. Zie dit draadje: Lost connection several times after update firmware Mini 3 Pro

DJI geeft in het draadje aan dat er ook andere oorzaken kunnen zijn, zoals omgevingsinvloeden. Het is aan jou om te besluiten of je deze suggesties vooraf eerst nog test (bv. vliegen in een andere omgeving om te testen of het daar beter gaat) voor je tot een refresh over gaat.

Zorg dat je een stabiele internetverbinding hebt als je deze procedure uitvoert!
 
Laatst bewerkt:
Hallo, Ik heb het uitgevoerd zoals omschreven. Kan het nog niet uit proberen omdat het regent. Maar probeer het morgen. Hoi je op de hoogte als het gelukt is .
met vriendelijke groeten
Lambert,
 
  • Leuk
Waarderingen: SnitserNL
Hallo. Ik heb alles uitgevoerd, zoals omschreven. Opnieuw de software geïnstalleerd. Maar ik kan nog steeds niet verder vliegen dan 300 meter. Dat moet toch beter kunnen. Ligt het nu aan de Drone of aan de controller?
 
Hallo. Ik heb alles uitgevoerd, zoals omschreven. Opnieuw de software geïnstalleerd. Maar ik kan nog steeds niet verder vliegen dan 300 meter. Dat moet toch beter kunnen. Ligt het nu aan de Drone of aan de controller?
Kun je de firmware van de controller ook refreshen, net als met de drone (ik heb dat zelf nog nooit gedaan)?

Verder moet je er natuurlijk rekening mee houden dat het probleem inderdaad meer in de techniek kan liggen dan in de firmware. In dat geval zul je het setje moeten opsturen naar DJI.
 
Laatst bewerkt:
Waar ben je aan het vliegen? Zit je niet tegen / in een geo zone ? ben je ingelogd in je account ?
Je ziet ongetwijfelt ook een melding op je controller, welke ?
 
Laatst bewerkt:
Zit zeker tegen een geo zone aan . Maar heb ontheffing om in de blauwe zone te vliegen. En ben ingelogd op mijn account. Dus kan nog steeds niet verder vliegen, als 300 meter.
 
Nog steeds geen idee op welke locatie je vliegt. En in welke catogorie je actief bent.
 
Krijg je ook een melding dat je de ingestelde limiet van 300 meter hebt bereikt? Want dan zou het te verhelpen zijn met het wijzigen van die limiet in de instellingen van je drone.
 
  • Leuk
Waarderingen: rcee
Nee dat krijg ik niet. Alleen een waarschuwing dat ik het signaal kwijt raak. De streepjes op de rc worden oranje.
 
En heb je al eens in een compleet ander gebied gevlogen, ver van geo zones en andere mogelijke storende factoren?