September 2022 - Veel militaire oefeningen gepland

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Mark

Member
Lid geworden
9 sep 2016
Berichten
64
Waarderingsscore
54
Punten
18
Leeftijd
40
Locatie
Eersel
Website
www.aeret.nl
Hoi allen,

Misschien goed om mee rekening te houden dat er in september 2022 veel (militaire) oefeningen gepland staan met beperkingen.

1658739576377.png
Zie ook:
Deze worden t.z.t. ook geplaatst als NOTAM op de dronekaart
Groeten!
 
Hier in het bos van Soerendonk zit ik tussen twee no fly zones in, in een smalle corridor waar ik mag vliegen,
En midden in het oefengebied van de luchtmacht met chinooks en dergelijke,
Ik blijf op boomtop hoogte en kan alles mooi zien,
Dus dat moet elders ook lukken….
 
Hier in het bos van Soerendonk zit ik tussen twee no fly zones in, in een smalle corridor waar ik mag vliegen,
En midden in het oefengebied van de luchtmacht met chinooks en dergelijke,
Ik blijf op boomtop hoogte en kan alles mooi zien,
Dus dat moet elders ook lukken….
Zolang je dit niet in het Natura 2000 gebied "Leenderbos, Groote Heide & De Plateaux" doet zit je prima. Anders hoop ik dat je een provinciale vergunning hebt.

(Niet dat ik dit met de onderbouwing terecht vind, maar dat daargelaten)
 
  • Leuk
Waarderingen: El Tigre de Aruba
Nee,ik zit mooi tussen de randen in zeg maar,
Dus geen provinciale vergunning nodig, ik wist niet dat ik die moet hebben voor bv. Het leenderbos….
 
Hier kan je het beheerplan downloaden.
136. Leenderbos, Groote Heide & De Plateaux - BIJ12

Zie pagina 117 onderaan:

Vliegen met drones
Door een wijziging van de Wet Luchtvaart vallen drones tot 25 kg niet meer onder Provinciale Nota Luchtvaart. Voor 1 juli 2015 was het niet mogelijk om in een straal van 2000 meter rondom een N2000 gebied zonder TUG vergunning te landen of op te stijgen. Deze leemte die nu in de wetgeving is ontstaan kan voor negatieve effecten zorgen op met name instandhoudingsdoelen voor fauna (en mn. vogels).
Het gebruik van drones (alle gewichtsklassen) is een vergunningplichtige activiteit binnen een N2000 gebied. Met uitzondering van het gebruik van drones door inliggende terreinbeheerders ten behoeve van monitoring, beheer en inrichting van hun terreinen.
 
  • Leuk
Waarderingen: El Tigre de Aruba