Seeeeeeeeeelfiestick XXXL

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Gert Kracht

Active Member
Lid geworden
29 apr 2018
Waarderingsscore
96
Punten
28
Leeftijd
61
Website
www.gertkracht.nl
Komend weekend is SAIL Kampen. Jaren geleden heb ik ook opnames gemaakt bij SAIL Amsterdam 2010 en 2015. Opnames van 2010 zijn destijds door de organisatie voor alle TV reclame gebruikt. Dat was heel leuk, toen ik er achter kwam.

Bij Sail Kampen is het bijna onmogelijk om met een drone (ook de Mini 4) te vliegen. Te druk en veel gebieden niet toegestaan. Dus heb ik mijn vaste camera: Sony A7r4 met 24mm f/1.4 lens mee en de Osmo Pocket 3. Die bied in combinatie met een selfie stick XXXL nog een paar leuke mogelijkheden. Deze camera is vanaf de grond met de app te bedienen en te richten (werkt net als een GoPro gymbal) en hij is heel erg licht gevoelig. Deze XXXL stick is 3 meter lang en met een 24 mm lens kun je prima beelden maken.

Screenshot 2024-03-27 at 19.10.30.pngFilmen met 360 camera kan ook, voor de GoPro Max heb ik dan wel een adapter nodig.
De GoPro gaat niet mee vanwege de low light omstandigheden. Teveel ruis en de Insta360 heb ik niet. Die zijn wel beter in low light.

Screenshot 2024-03-27 at 19.11.10.png

Het is natuurlijk wel goed oppassen met deze camera. Hij is kwetsbaar. Maar op hoogte kan hij leuke dingen doen. Drone op een stick.

Bijlagen

• Screenshot 2024-03-27 at 19.10.16.png
    Screenshot 2024-03-27 at 19.10.16.png
    148,6 KB · Weergaven: 17
  • Leuk
Waarderingen: wdejager en SnitserNL
Ik wil binnenkort nog eens goed rondkijken naar een 360 die ook lichtgevoelig is. Zal wel uitkomen op 2 x een 1 inch sensor. Enige nadeel van de Insta360 camera's vind ik de vaste lenzen. Een tik en je kunt hem opsturen. Is bij de GoPro Max en vele anderen ook zo trouwens.

Komend weekend is SAIL Kampen. Jaren geleden heb ik ook opnames gemaakt bij SAIL Amsterdam 2010 en 2015. Opnames van 2010 zijn destijds door de organisatie voor alle TV reclame gebruikt. Dat was heel leuk, toen ik er achter kwam.

Bij Sail Kampen is het bijna onmogelijk om met een drone (ook de Mini 4) te vliegen. Te druk en veel gebieden niet toegestaan. Dus heb ik mijn vaste camera: Sony A7r4 met 24mm f/1.4 lens mee en de Osmo Pocket 3. Die bied in combinatie met een selfie stick XXXL nog een paar leuke mogelijkheden. Deze camera is vanaf de grond met de app te bedienen en te richten (werkt net als een GoPro gymbal) en hij is heel erg licht gevoelig. Deze XXXL stick is 3 meter lang en met een 24 mm lens kun je prima beelden maken.

Bekijk bijlage 4889Filmen met 360 camera kan ook, voor de GoPro Max heb ik dan wel een adapter nodig.
De GoPro gaat niet mee vanwege de low light omstandigheden. Teveel ruis en de Insta360 heb ik niet. Die zijn wel beter in low light.

Bekijk bijlage 4890

Het is natuurlijk wel goed oppassen met deze camera. Hij is kwetsbaar. Maar op hoogte kan hij leuke dingen doen. Drone op een stick.
Vandaag wel even bij Sail Kampen gevlogen. Stukje kade buiten het centrum, stroomafwaarts. Hier gingen de boottochtjes ook langs net bij het keerpunt. Dus het kan wel.

Bijlagen

• test2-13.jpg
    test2-13.jpg
    274,5 KB · Weergaven: 20
  • Leuk
Waarderingen: SnitserNL en Gert Kracht
Prachtige beelden! En heel netjes gefilmd. Dit kan dus bijna niet met een reguliere videocamera. Je zou het ook met een cameramast en RS3 gymbal kunnen doen, maar dan moet je wel de sportschool in.

Ik ga over een tijdje toch eens kijken naar een Insta360. De vraag is nog wel: X3 of de R1. Daarvoor moet ik naast de prijs nog van alles vergelijken.

Wat jammer is: je kunt het diafragma niet aanpassen. Je moet werken met ISO en de sluitertijd.

Wat lichtgevoeligheid zijn ze best goed. En met heel veel discipline de lenzen heel houden. Beschermdop altijd op de camera als hij wordt opgeborgen. De eerste Insta was drie maanden en de eerste kras zat op het glas. Goed zichtbaar en de enige bescherming was een stoffen zakje.

Net als bij drone’s houd die camera’s weg bij zand.

Oh ja, de opnames met de Osmo Pocket 3 test zijn goed gelukt. Het enige wat een must is, net als bij een drone, is een goed geladen telefoon en een houder die ik onderaan de mast kan bevestigen. In de auto en op de fiets gebruik ik Quadlock houders en hoes. De fiets houder past ook op de 3 meter pole.

Dank voor de tip Wiebe!

Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app

Ik ga over een tijdje toch eens kijken naar een Insta360. De vraag is nog wel: X3 of de R1. Daarvoor moet ik naast de prijs nog van alles vergelijken.
Ik help je alvast op weg:

• Geweldig
Waarderingen: Gert Kracht
Insta 360 komt binnenkort dus met een 8K 360 camera op de markt. Altijd goed om even te wachten en kijken wat de ervaringen zijn met deze nieuwe camera.

Ik heb voor de Insta360 XXXXXXL stick een mooie oplossing gevonden. De stick is nogal lang en met een camera bovenop heb je een hand te weinig om het beeld op je telefoon te bekijken.

1200x1200.jpg

Met een 360 camera is het misschien wat gemakkelijker. Je kunt nadien je eigen hoek kiezen in je NLE. Maar met een DJI Osmo Pocket 3 is het heel handig als je een telefoon erbij hebt om hem te besturen. Nu gebruik ik in de auto en op de fiets al jaren een Quad Lock houder en om mijn iPhone een Quad lock case. Niet de mooiste, maar super stevig en snel te bevestigen.

OutFrontMount.jpeg
Afgelopen week kreeg ik deze houder binnen. Met de grootste rubber ring past hij bijna om de Insta 360 stick en kan ik de iPhone er heel snel op bevestigen, net als in de auto. Een kleine maar....de schroef om hem te bevestigen was net iets te kort: 10 mm. Ik heb een 15 en 20 mm RVS schroef gehaald bij van Rossum IJzerhandel in Zwolle, samen met een flesje super fix (hoogvast). Alles past en werkt prima. Ik kan nu de mast vasthouden en sturen + met de iPhone de camera besturen/instellen/start+stop.

• Leuk
Waarderingen: DeltaDagger