schrijfsnelheid laag

hansenn

Active Member
Lid geworden
18 jan 2023
Waarderingsscore
150
Punten
43
Leeftijd
59
Sinds gisteren krijg ik tijdens het filmen binnen een halve minuut steeds de melding "sd kaart schrijfsnelheid laag, de drone stopt zo met opnemen" of zoiets.
En na 20s stopt de drone idd met opnemen. Ook RAW-bestanden wegschrijven gaat merkbaar langzamer.

En dat vind ik vreemd, want ik gebruik vanaf het moment dat ik deze drone heb hetzelfde kaartje, de samsung 128 evo plus.

Nu gebeurde het vandaag weer. Ik heb het kaartje opnieuw geformatteerd. Toen kon ik iets langer filmen, maar uiteindelijk stopte ie er ook mee.
Kunnen sd kaartjes slijten, oftewel slechter worden?

Ik heb trouwens eenzelfde kaartje in mijn controller zitten, praktisch niet gebruikt. Ik kan ze wel eens omwisselen. Kijken wat er gebeurd.
1741533450650.png1741533450650.png

edit: Kaartje omgewisseld en een minuutje gefilmd zonder probleem.
Dus ik vermoed dat het kaartje toch slechter is geworden na bijna twee jaar gebruik.
Iemand die die kan bevestigen of ook wel eens heeft gehad?

• Leuk
Waarderingen: SnitserNL
Bedankt. Zal eens kijken of deze tool werkt op mijn Mac en zo ja, of het helpt. Anders had ik toch binnen korte tijd wel een nieuw en groter formaat kaartje gekocht.

Voor de Mavic 3 adviseert DJI deze:
Lexar 1066x V30 U3 A2 microSDXC, SanDisk High Endurance V30 microSDXC of Kingston Canvas GO! Plus V30 U3 A2 microSDXC

Heb zelf in december 2x 128GB Lexars gekocht, die wissel ik om als ik gevlogen heb. Bol heeft ze nu niet meer op voorraad. :confused:
Groter wel overigens.

:(Voor de Mavic 3 adviseert DJI deze:
Lexar 1066x V30 U3 A2 microSDXC, SanDisk High Endurance V30 microSDXC of Kingston Canvas GO! Plus V30 U3 A2 microSDXC

Heb zelf in december 2x 128GB Lexars gekocht, die wissel ik om als ik gevlogen heb. Bol heeft ze nu niet meer op voorraad. :confused:
Groter wel overigens.
even heel snel gegoogled. Reviews gezien van de sandisk high endurance. Ook na 2 jaar begaven deze het (in een dashcam). Dus niet zo heel erg High Endurance.
Dan de Lexar vs Kingston. Reviews zijn goed, prijs van Kingston echter veel scherper. €21,- bij Alternate.

Dan heb je ook nog de kingston canvas react voor Hardware die UHS-II ondersteund. Volgens mij doet een Mavic 3 dat. Deze kan schrijven tot 200Mb/s. Maar gezien de prijs is dit een no-go.:confused:

Da's een heel andere prijsklasse idd:oops:. Merendeel van de apparaten die microSD gebruiken kunnen nog met UHS-I uit de voeten, wet van de grote getallen.

Een dashcam is wel een martelkamer voor geheugen kaartjes: als ze aanstaan de hele rit lang streaming data die geschreven wordt, daarna nog tijdens het parkeren als het tegen zit een aantal uur, temperaturen in de zomer die boven de 60°C uitkomen of in de winter onder nul beginnen. Niet echt prettig voor elektronica en helemaal niet voor microSD kaartjes. 2 jaar is dan nog best lang...