Schermpje van controller DJI Mavic 2 zoom te klein.

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

The digital hunter

New Member
Lid geworden
18 okt 2020
Berichten
16
Waarderingsscore
3
Punten
3
Leeftijd
67
Locatie
Kersbeek-Miskom (België)
Dag Piloten,



Ik heb sinds heel kort een DJI Mavic 2 Zoom en dat is een heel fijn toestel.

Maar nu zit ik met een vraag, ik heb een leesbril en het schermpje van de controller is aan de kleine kant, waardoor ik constant zit te pieren om alles goed te kunnen zien op het scherm.

Nu ben ik bang dat ik de drone te weinig in het oog kan houden omdat ik me zo moet concentreren op het schermpje en daardoor de drone ga verliezen.

Ik dacht nu een groter scherm te kopen en vraag me af of een tablet daar een goede oplossing voor zou zijn en of dat eigenlijk wel kan.

Zijn er onder jullie mensen die dat zo doen ? Zo,ja wat voor tablet koop ik dan best? Het scherm/tablet zou enkel voor de bediening van de drone moeten dienen,dus veel toeters en bellen er op is niet nodig.Ik weet dat DJI ook een smart controller heeft die wel groter is maar die is wel erg prijzig.

Alvast bedankt voor jullie hulp om een oplossing voor mijn probleem te vinden.

Vriendelijke groeten en veel droneplezier,

Ronald
 
Zelf gebruik ik de Smart Controller, maar voorheen gebruikte ik de ipad Air van 10 inch. Hiervoor had ik een speciale houder gekocht.
Deze houder kun je van mij overnemen.

Chris
 
Ik heb ooit de mini iPad daarvoor gebruikt in een speciale houder van Lifthor. Nogal zwaar en onhandig. Uiteindelijk een nieuwe multifocale bril aangeschaft en het probleem was opgelost.


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: Janosh
Ik gebruik een iPad Mini icm de controller van de Mavic 2. Die bevestig ik dan op een houdertje die ik via AliExpress heb besteld. Dat bevalt me goed. Ik had eerst een groot formaat iPad op de controller, maar dat was niks. Te zwaar, groot en onhandig.

Heb ook de Smart Controller overwogen, maar die vond ik toch wel erg prijzig, bovendien is het dan weer de vraag of je die nog kunt gebruiken bij een eventuele Mavic 3.
 
Hoi, alle drie heel hard bedankt voor jullie meedenken en tips.

Ik mag van een vriend zijn (oude) Samsung Galaxy tab 3 10.1 inch eens lenen om te zien of dat zou lukken.
Dus van het weekend eens experimenteren of dit werkt.

Mocht het niet lukken ga ik niet toch niet gaan voor de smart controller omdat ik die te prijzig vind en nu is er ook nog het punt bij gekomen dat het inderdaad afwachten is of die ook op volgende drones zal werken.

Als dat gaat zoals bij de batterijen van nieuwe spiegelreflexcamera's is er een grote kans dat dat niet gaat lukken,want om de een of andere reden veranderen ze die ook steeds een klein beetje zodat die niet meer passen.

Omdat ik (nog) niet weet of het gaat lukken met de Samsung ga ik voorlopig nog geen houder kopen want dan zit ik daar mee mocht het niet werken.

Ik laat iets weten zodra ik meer weet.

Groetjes en een fijn weekend

Ronald
 
  • Leuk
Waarderingen: wdejager
Werkt hier prima. (met mavic air 1)
af35cbe78c98fbce164520e16500cc25.jpg
979a6e288b106bd4ade06a4384c0fcae.jpg
 
Zelf gebruik ik de Smart Controller, maar voorheen gebruikte ik de ipad Air van 10 inch. Hiervoor had ik een speciale houder gekocht.
Deze houder kun je van mij overnemen.

Chris
Dag Chris, heeft U daar toevallig een foto van want ik zoek er eentje waarbij de controller zichtbaar blijft.? Mvg, Ronald
 
Hoi, alle drie heel hard bedankt voor jullie meedenken en tips.

Ik mag van een vriend zijn (oude) Samsung Galaxy tab 3 10.1 inch eens lenen om te zien of dat zou lukken.
Dus van het weekend eens experimenteren of dit werkt.

Mocht het niet lukken ga ik niet toch niet gaan voor de smart controller omdat ik die te prijzig vind en nu is er ook nog het punt bij gekomen dat het inderdaad afwachten is of die ook op volgende drones zal werken.

Als dat gaat zoals bij de batterijen van nieuwe spiegelreflexcamera's is er een grote kans dat dat niet gaat lukken,want om de een of andere reden veranderen ze die ook steeds een klein beetje zodat die niet meer passen.

Omdat ik (nog) niet weet of het gaat lukken met de Samsung ga ik voorlopig nog geen houder kopen want dan zit ik daar mee mocht het niet werken.

Ik laat iets weten zodra ik meer weet.

Groetjes en een fijn weekend

Ronald
Jammer, maar ik heb het momenteel zo druk dat het uitproberen er nog niet van gekomen is. Dus dat houden jullie nog te goed van me.

Met vriendelijke groeten,

Ronald
 
Ik gebruik een iPad Mini icm de controller van de Mavic 2. Die bevestig ik dan op een houdertje die ik via AliExpress heb besteld. Dat bevalt me goed. Ik had eerst een groot formaat iPad op de controller, maar dat was niks. Te zwaar, groot en onhandig.

Heb ook de Smart Controller overwogen, maar die vond ik toch wel erg prijzig, bovendien is het dan weer de vraag of je die nog kunt gebruiken bij een eventuele Mavic 3.
Hoi Wiebe, Howe doe je dat: de contoller van de 2 (pro/zoom) gebruiken voor de Mini? Ik ben zeer geinteresseerd!
 
Dag Chris, heeft U daar toevallig een foto van want ik zoek er eentje waarbij de controller zichtbaar blijft.? Mvg, Ronald
Bij iedere houder gaat de controller schuil achter het scherm. Maar dat is niet erg, want alle gegevens die je af kunt lezen op de controller zie je ook op de ipad.

Chris