scherm iphone op 'z'n kop

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

kamikaze

New Member
Lid geworden
7 feb 2024
Waarderingsscore
2
Punten
3
Leeftijd
40
Hallo aan een ieder die dit leest. Ik heb langere tijd niet 'gevlogen' met de dji mini en nu bij een nieuwe start blijft het scherm van m'n iphone ( in de controller geplaatst/aangesloten ) op z'n kop staan. Van alles geprobeerd zoals het scherm van de iphone op 'n kop te zetten wat geen keuzeoptie van de phone is en in het dji menu lopen zoeken. Eenvoudigste manier is natuurlijk de hele controller met iphone erin op z'n kop te zetten maar werkt niet echt lekker. Voor zo ver ik mij kan herinneren draaide het scherm na verbinding automatisch 180graden. Wie weet raad ? Alvast bedankt voor de gouden tip.

Ik ga er vanuit dat je je telefoon al een keer helemaal uit en weer aan heb gezet. Dan misschien de DJI app verwijderen en opnieuw installeren.

Heb je misschien rotation lock ingeschakeld (via de settings van je iPhone)?

Rotation lock is het icoontje met het slotje en de pijl eromheen als je van onder in je scherm naar boven swiped.
Als dat icoon rood is met een witte achtergrond is hij vergrendeld .

Ik ben op jullie tips dus aan de gang gegaan, eerst maar es door de lijst van (apple)iphone instellingen heen swipen en aanklikken.Het slotje en pijl eromheen kom ik dan niet tegen. Ook de iphone camera instelling zelf is beperkt tot het naar voren richten van de iphonecamera of de 'selfie'instelling. Wanneer ik dan vervolgens de iphone aan de controller koppel en de dji app activeer start het dji scherm met de witte balk 'verbindingshandleiding' optie, verder "Voor je vliegt' , 'Quick Transfer', Service 'en onderaan 'Album', 'Maken', 'Skyprofiel' en 'Profiel'. En dan nog in de rechter bovenhoek 'Academie'. Dit dus met het scherm op z'n kop. Ook de firmware van dji geupdate. Wat zou ik nog meer kunnen doen ?

Roteert het scherm ook bij andere apps (bv. Youtube) niet? Of alleen bij DJI Fly?

Ik ben op jullie tips dus aan de gang gegaan, eerst maar es door de lijst van (apple)iphone instellingen heen swipen en aanklikken.Het slotje en pijl eromheen kom ik dan niet tegen. Ook de iphone camera instelling zelf is beperkt tot het naar voren richten van de iphonecamera of de 'selfie'instelling. Wanneer ik dan vervolgens de iphone aan de controller koppel en de dji app activeer start het dji scherm met de witte balk 'verbindingshandleiding' optie, verder "Voor je vliegt' , 'Quick Transfer', Service 'en onderaan 'Album', 'Maken', 'Skyprofiel' en 'Profiel'. En dan nog in de rechter bovenhoek 'Academie'. Dit dus met het scherm op z'n kop. Ook de firmware van dji geupdate. Wat zou ik nog meer kunnen doen ?

Als je van onderaan je scherm naar boven swiped, is dat icoon dat zoals in onderstaande afbeelding?

3bfac705b392fd3f92fc963b3a285167.jpg

Hij hoort zo te zijn. Dan is rotation lock uitgeschakeld.
bf4cfc561bbe0019775624416aa31102.jpg

Als je van onderaan je scherm naar boven swiped, is dat icoon dat zoals in onderstaande afbeelding?

Vandaar mijn vraag welke iPhone hij heeft, vanaf de iPhone zonder homeknop moet je rechtsboven van boven naar beneden..

Mavic 3 - Most recent video on YouTube: Roadtrip New Zealand. Next trip: Iceland

• Leuk
Waarderingen: Doc
Vandaar mijn vraag welke iPhone hij heeft, vanaf de iPhone zonder homeknop moet je rechtsboven van boven naar beneden..

Mavic 3 - Most recent video on YouTube: Roadtrip New Zealand. Next trip: Iceland
Ah oke. Ik heb een SE 2020 en die heeft nog wel een home knop.
Had ik niet bij stil gestaan dat dat bij de nieuwere modellen anders werkt.

Ik moet bij deze apple iphone ,model XR, ios versie 16.11, van rechtsboven naar schuin li beneden swipen om het scherm zoals Doc liet zien, te krijgen. Daar was het 'lock'icoontje te zien maar stond niet op slot. (wit van kleur)Toch maar een paar keer even op getikt, van slot naar op slot(rood) en terug. Met toch wel enige verbazing kon het scherm daarna toen wel draaien... Ra ra. Ben blij dat het nu weer werkt. Bedankt voor jullie tips !

• Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: JH54 en wdejager
˙ʇᴉz ǝᴉʇdo-,ʞɔol uoᴉʇɐʇoɹ, ǝp ɹɐɐʍ uǝʞǝoz ʇǝoɯ ɹǝpɹǝʌ uǝʌǝ ǝɾ ʇɐp uǝpǝoɯɹǝʌ ǝʞɹǝʇs ʇǝɥ ɥɔoʇ qǝɥ ʞI
Я не могу прочитать, что там написано, потому что ваш русский язык очень плохой.

Я не могу прочитать, что там написано, потому что ваш русский язык очень плохой.
Da's gek, op jouw iPhone zou je het juist wel moeten kunnen lezen.

• Leuk
Waarderingen: Gabriël