Ryze Tello (DJI)

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Klaaz

Active Member
Lid geworden
4 apr 2020
Berichten
364
Waarderingsscore
125
Punten
43
Leeftijd
49
Locatie
Nederland
Vandaag wat getest met de Tello, aangenaam verrast!

Het droontje is gemaakt van mooie materialen, fijn zacht en sterk aanvoelend kunststof.
Ik heb de T1d controller er bij gekocht van Gamesir.
Vliegt echt super, zoveel fijner dan via het scherm van de app.
Van de lag in combinatie met de T1d waar veel over geklaagd wordt is vrijwel niets te merken.
Even buiten wat gefilmd in de tuin.


Tijdens het filmen haperde het beeld op de telefoon behoorlijk, dus ik dacht dat dit ook zo opgenomen werd.
Na opslaan van de video vanuit de Tello app bleek dit niet zo te zijn!
Mooi vloeiend beeld, voor dit soort drone valt mij dit 100% mee.

Foto's zijn ook echt goed te noemen, zeker omdat het somber weer was en al 1700 uur geweest.

LETNE4191b.jpg

Alleen de hoogte is begrenst op 10 meter, heb nog niet gekeken of dit anders ingesteld kan worden.

Conclusie: hele leuke minidrone, absoluut z'n geld waard.
 
Hoogtebegrenzing is standaard op 10 meter. Ik heb zelf op mijn Iphone een app TALS gezet. Hiermee kan je, meen ik, tot 30 m hoogte.
Maar dan moet je natuurlijk nog wel verbinding hebben met je drone. M.b.v. een wifi-range-extender lukt dat zeker. Ik heb alleen geen ervaring met het gebruik van een controller in combinatie met een range-extender.
 
In de standaard Tello app kan ik nu ineens de hoogte ook op max 30 meter zetten.
Blijkbaar door een update?
Ik kan dit ook alleen instellen als de Tello verbonden is met de app, anders is de instelmogelijkheid niet zichtbaar in de app.
 
Misschien een stomme vraag:hoe zet ik mijn Tello drone aan,had er al ééntje gekocht maar die werkte niet.
Morgen krijg ik een nieuwe.
 
  • Leuk
Waarderingen: PHTB en Klaaz