RTH niet op juiste hoogte

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Timbox

New Member
Lid geworden
18 jul 2021
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
36
Locatie
Putten
Hi all!

Vraagje: ik ben nieuw in de wereld van het dronen, maar heb de afgelopen weekend ontzettend veel gelezen en tutorials bekeken. Het vliegen met mijn vorige week gekochte DJI Mavic Air 2 gaat dan ook - gelukkig - prima en ik heb er veel plezier mee, maak toffe foto's en video's, etc.

Ik worstel alleen een beetje met de Return To Home functie. In de app heb ik ingesteld dat hij RTH op een hoogte van 40 meter moet doen, maar heel vaak vliegt mijn drone gewoon de RTH op de hoogte waar de drone zich bevindt als ik RTH inschakel. Dit is dus heel regelmatig ook slechts 20 meter, bijvoorbeeld.

Bij instellingen staat hij echt heel duidelijk op 40 meter ingesteld. Iemand een idee?
 
Jouw ervaring heb ik nog niet, wel dat mijn mini 2 hoger zat dan mijn ingestelde 40m, namelijk op 100m, en NIET eerst ging dalen naar 40m voordat hij naar huis kwam...
 
Waarschijnlijk vlieg je niet verder dan 50 meter ver van waar je staat. Als je namelijk binnen een straal van 50 meter op de rth knop duwt dan vliegt ie terug op de hoogte waar je op dat moment zit . Als je verder dan 50 meter bent met je drone dan gaat ie eerst naar 40 meter en vliegt terug.




Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Laatst bewerkt:
Jouw ervaring heb ik nog niet, wel dat mijn mini 2 hoger zat dan mijn ingestelde 40m, namelijk op 100m, en NIET eerst ging dalen naar 40m voordat hij naar huis kwam...

Dat hoort ook zo. Als je hoger zit dan ingestelde rth hoogte dan vliegt ie terug op die hoogte


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: Aloys
Waarschijnlijk vlieg je niet verder dan 50 meter ver van waar je staat. Als je namelijk binnen een straal van 50 meter op de rth knop duwt dan vliegt ie terug op de hoogte waar je op dat moment zit . Als je verder dan 50 meter bent met je drone dan gaat ie eerst naar 40 meter en vliegt terug.




Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
Ahhh! Dat is het idd, want ik zat toen inderdaad niet ver van mijn RTH vandaan. Thanks!