RTH hoogte

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Mapanima

New Member
Lid geworden
16 nov 2017
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
54
Locatie
Vlissingen
Beste forumleden,

Ik ben nu zo'n 18 maanden in het bezit van een DJI P3S (Phantom 3 standard) en tot nu toe geen bijzonderheden mee gehad, inmiddels een argtec antenne set erop, allemaal prima.

Nu willen we aankomend jaar op vakantie richting Noorwegen en daar opnames maken van diverse fjorden. Echter nu mijn vraag:

Stel ik sta op de rand van een fjord met een hoogte van 900 mtr boven zeeniveau. Op deze hoogte voer ik mijn kompas calibratie uit en pakt hij de gps track. Wat is de hoogte die ik instel op mijn Return to Home?

Berekend de drone al de hoogte waarop ik mijn bevind, stel ik zet mijn RTH op 100 mtr, komt de drone dan op (als ik op 900 mtr hoogte ben), komt mijn drone dan op 900+100 mtr retour? of

Berekend de drone altijd de RTH hoogte vanaf 0 mtr (zeeniveau) en moet ik de RTH veel hoger zetten?

Het wordt een beetje een technisch verhaal maar ik hoop dat iemand mij dit kan vertellen, voordat ik een drone heb die tegen een wand van een fjord aan kletterd.

Thx

mapanima
 
De RTH wordt altijd berekend vanaf het punt van opstijgen, dus niet vanaf zeeniveau.
 
De RTH wordt altijd berekend vanaf het punt van opstijgen, dus niet vanaf zeeniveau.
Is het niet vanaf het punt van de laatste calibratie. Stel ik calibreer onder aan de berg en stijg op van boven af de berg, wat is dat het nulpunt?
Of zoals Eric-Jan zegt in de eerder geplaatste post, vanaf het punt van aanzetten?
 
In het geval van een DJI hebben we het over het moment dat de app zegt dat de GPS coordinaten van de opstijglocatie bekend zijn (GPS fix), dan wordt ook de hoogte op 0 gezet.
 
ik houd een RTH hoogte van 100 mtr aan in Nederland. In de bergen kan je dit beter uitzetten. Bij signaal verlies en RTH bleef mijn Phantom 4P op 100 mtr hoogte en ca. 1 mtr van de bergwand hangen. De anti collision verhinderde om verder te vliegen. Snel de berg op te klimmen en het signaal te herstellen voorkwam het verlies van mijn vogeltje.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sjakie
Snel de berg op te klimmen en het signaal te herstellen voorkwam het verlies van mijn vogeltje.
Dan moet je niet onderaan een te hoge of steile berg staan. Dit zijn wel de gebeurtenissen die je bij blijven.