Return to home

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Perry Lauwerijssens

New Member
Lid geworden
15 jun 2017
Berichten
17
Waarderingsscore
1
Punten
3
Leeftijd
61
Locatie
Veghel
Hallo,
Heb een mavic die ingesteld staat op 30 m bij rth. Stel dat ik onder een boom vlieg en om een of andere reden valt mijn verbinding uit.
Heb ik dan een probleem of gaat hij uitwijken?
 
Nee, hij gaat recht omhoog, dus heb je een probleem:-(.
Afhankelijk van waar je gaat vliegen kun je dus het beste van te voren instellen wat je wilt, als de verbinding wegvalt of de batterij op een critical level komt( want dan wil ie ook naar huis).
Binnenshuis zou ik zeggen: hover, buitenshuis ofwel opstijgen en terugkomen of ter plekke landen.
 
Daar was ik al bang voor. Maar opstijgen of ter plekke landen gaat niet lukken als je verbinding tussen de rc en de mavic weg is.
 
Doet -ie geen autoland zonder RC contact?
Ik heb geen DJI, laat staan een Mavic, maar ik zou toch eigenlijk wel verwachten dat je dat zou kunnen kiezen als fail-safe actie.


In theorie komt de praktijk overeen met de theorie
 
  • Leuk
Waarderingen: HarAlt
Ja, hij doet gewoon rth, alleen stijgt hij naar 30 m hoogte omdat hij zo ingesteld staat.
Als hij op dat moment onder een boom zou vliegen, gaat hij waarschijnlijk de boom in.
 
Rechts boven in je go app scherm vind je de instellingen.Er zijn veel tutorials op Utube te vinden, zoals deze bv:
Even zoeken op U tube op: "Mavic pro return to home" of gewoon tutorials. Ook DJI zelf heeft tutorials op zijn website staan, maar er zijn echt tientallen mavic filmpjes. erg leerzaam. Sommige duidelijker dan anderen, maar ik heb er veel van geleerd.
 
Nee, hij gaat recht omhoog, dus heb je een probleem:-(.
Afhankelijk van waar je gaat vliegen kun je dus het beste van te voren instellen wat je wilt, als de verbinding wegvalt of de batterij op een critical level komt( want dan wil ie ook naar huis).
Binnenshuis zou ik zeggen: hover, buitenshuis ofwel opstijgen en terugkomen of ter plekke landen.
Voor binnenshuis: voor alle zekerheid ook RTH uitschakelen!
 
Rechts boven in je go app scherm vind je de instellingen.Er zijn veel tutorials op Utube te vinden, zoals deze bv:
Even zoeken op U tube op: "Mavic pro return to home" of gewoon tutorials. Ook DJI zelf heeft tutorials op zijn website staan, maar er zijn echt tientallen mavic filmpjes. erg leerzaam. Sommige duidelijker dan anderen, maar ik heb er veel van geleerd.
YouTube was een goede tip, heb al het één en ander aan uitleg gevonden.
 
Een vriend van mij heeft zo zijn Spark serieus beschadigd...is verticaal opgestegen in de nabijheid van een boom, heeft een paar takken ontweken, maar daarna toch geraakt en 10 m naar beneden gevallen.Voorste schroefarm links is gescheurd en camera doet het niet meer. Bestaat er niet zoiets als een commando override om de rth een halt toe te roepen...indien niet mag dji daar eens werk van maken. Ten slotte kan de automatische piloot in een vliegtuig ook uitgeschakeld worden als die zich "misdraagt"


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Als je verbinding hebt met de drone kun je RTH volgens mij gewoon onderbreken, tenzij de batterij zo leeg is dat hij helemaal niks meer kan, dan gaat ie volgens mij in autoland mode.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: Rinus Brouwer