Mavic Mini Repareren van mijn mini na mij eerste crach.

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Drone2

Active Member
Lid geworden
24 apr 2020
Berichten
173
Waarderingsscore
35
Punten
28
Locatie
Delft
Mijn mini was door een stuurfout in een boom terecht gekomen, gelukkig door een harde windvlaag viel hij uit de boom van ongeveer 4 a 5 meter op zijn rug op de straat.
De schade viel op het eerste gezicht wel mee 2 propellers gebroken en de gimbal lag los in de behuizing.
Thuis heb ik de mini open gemaakt en bleek een poot van de ophanging van de gimbal was gebrokern, deze heb ik vrij gemakkelijk kunnen lijmen en zat weer stevig op zijn plek.
verder geen zichtbare schade kunnen ontdeken.
Nu was het tijd om de accu te plaatsen en de mini aan te zeten, het eerste wat gelijk opviel was dat de piepjes bij aanzetten niet werkten, ook de propellers bleven stil, deze bewegen altijd even bij het opstarten.
De gimbal werkten wel bij het opstarten en deed de bewegingen die hij altijd doet.
De camera gaf ook beeld, maar er kwam eem melding, power systeemhardware error, restart aircraft. (gedaan maar hielp niet)
In de flight checklist staat, code 30210. en ook Gimbal stuck code 40002, de gimbal gekontroleerd en draait in alle standen heel soepel.

Nu het moeilijkse wat is nu de oorzaak ? zelf denk ik om te beginnen om de kabel boompjes te vervangen van de gimbal en dan eventuweel de ESC print te vervangen,?
Mogelijk zijn er ook piloten op het forum die technisch zijn onderlegt en zelf repareren, en mogelijk wat advies kunnen geven.