reparatie

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Inspire

New Member
Lid geworden
27 aug 2020
Berichten
16
Waarderingsscore
2
Punten
3
Locatie
Nederland
Ik vroeg me af of iemand eraring heeft met het ter reparatie aanbieden rechtstreeks aan een DJI reparatie centrum?
 
Ja dat heb ik wel, al enkele keren. Aanmelden van een nieuwe reparatie doe je via repair.dji.com/repair/index.
Binnen enkele dagen krijg je een reactie. Als de reparatie waarschijnlijk onder garantie zal vallen wordt de drone zonder kosten bij jou opgehaald door UPS. Valt het niet onder garantie dan moet je hem op eigen kosten opsturen.
De drone wordt dan gerepareerd door het servicecentrum in Barendrecht. Als het geen garantiegeval is krijg je eerst een prijsopgave. Als je die betaalt wordt er gerepareerd en daarna teruggestuurd. Totale doorlooptijd is ongeveer twee weken. Mijn ervaring is dat de kosten heel redelijk zijn. Wordt het toch te duur dan kun je natuurlijk van reparatie afzien.
Het komt regelmatig voor dat niet het defecte onderdeel wordt vervangen maar je hele drone. Je ontvangt dan meestal een refurbished exemplaar. Die moet functioneren en er uit zien als een nieuwe drone, inclusief garantie op alle onderdelen. Als alleen het defecte onderdeel is vervangen is de garantie beperkt tot dat onderdeel. Het servicecentrum meldt het niet als je een refurbished exemplaar terugkrijgt, maar je kunt het zien aan het gewijzigde serienummer (en vaak ook aan de stickers die nog op een nieuwe drone kunnen zitten). Check de 'nieuwe' drone goed: als er iets niet goed is stuur je hem gewoon weer terug.
Communicatie is niet het sterkste punt van DJI. Het servicecentrum in Barendrecht is niet telefonisch bereikbaar en het kan soms een paar dagen duren voordat je een antwoord krijgt op een mail. Soms ook reageren ze binnen een paar uur.
Als je dit allemaal OK vindt en niet al te duur geholpen wilt worden, is het zeker een overweging waard.

Disclaimer: uit eigen ervaring en naar beste weten ingevuld. Aan deze informatie kunnen geen rechten worden ontleend...:cool: